![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
Sedan skall man inte ta milimetrarna på allt för stort allvar när det gäller spårvidden, framförallt inte på sidospår och smalspårsbanor. Om jag har förstått saken rätt så kördes ULJ:s spårriktare med hjul svarvade för 900 mm från Uö till F utan större problem när den kom ifrån tyskland. När vi besiktigar spår så gäller tolleranserna -3 +30 mm så det är inte direkt finlir.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |