![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
jag var ju nästan 100% säker att jag svarade här :S
men men, då får jag svara igen ^^ face är nästan samma sak, förutom att en face kan bestå av flera trianglar i blender: http://blenderartists.org/forum/arch...p/t-35425.html ~4200 totalt ska titta lite och se vad man kan göra för nått åt alla dessa.. 8 isolatorer äter lite om dom ska se bra ut.. ni kan nog också spara, kollade på en av eras ledningar, jämför isolatoruppgyggnaden mot min, min är rätt snäll, det är totalt 30*6+12 polygoner styck, medans den andra är lite värre. Se bilden så kanske ni förstår hur jag gjort Storleken HAR betydelse! (jag vet att ledningen svävar, men den ville inte texurera min fina hållare.. ![]()
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
|
![]()
Har nu fixat lite på mina elledningar. Vad tycks? Om det är nått fel som jag har gjort på elledningen så skriv gärna vad felet är.
![]() Jag har ändrat längden på elledningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() Skall jag vara ärlig så tycker jag du skulle kunna lägga till någon polygon till i själva ledningen så att den faller mera jämt mellan stolparna. Använder du en tre sidig polygon där? Enligt Auran räcker tydligen det - jag antar att de menar en polygon som ser ut som ett A fast utan streck.... Senast redigerad av spyfrog den 2011-03-08 klockan 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Jag ska se om jag inte kan spara in en massa genom att göra en sådan där modernistisk normalmap i Blender istället för riktig geometry när det gäller isolatorerna. Om någon vet hur man gör en LOD version av en spline så kan ni gärna få posta här btw.... det tycks inte vara så lätt. Btw, exempel på SPÅR finns det hundra tals av. Det är ledningar mm som saknas.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 395
|
![]()
Jo Marmar, nu ser de mycket bättre ut. Kanske isolatorerna ser lite fyrkantiga ut om man tittar väldigt nära på dem, men på avstånd är de okay. Jag köper ditt koncept.
Här är en station under uppbyggnad i mitt stora projekt. Ser att det nog inte är rätt ställe att lägga ledningen på, för hänget ner över spåren är lite väl nära kontaktledningarna (som inte lagts än). Men på landskapet, över ängar och åkrar så funkar de fint. Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
I händelse att någon bryr sig så har jag nu gjort om mina isolatorer till en typ som liknar de leoj har, vilket minskade polygon antalet....
Jag jobbar nu på att få mina två texturer att bli en till antalet för att ytterligare spara på CPUn samt få de att funka med LOD enligt nya sättet för splines - kan tillägga att detta är ganska krångligt eftersom det inte finns några bra beskrivningar från Auran. Inte ens på forumet får man någon hjälp. Jag måste också ändra från genomskinlig textur till riktig mesh för själva tråden, liksom marmar har. Men där är jag lite osäker på hur meshen skall se ut - enligt forumet så behövs det bra "two faces" tycker jag mig fatta det som, vilket väl skulle bli ett upp och nervänt V som form. Problemet är att jag inte kan skapa ett sådant utan det jag kan åstakomma är ett V med ett sträck längst ner, dvs en pyramid.... vet inte om det blir mkt polygoner pga detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Den nya looken på isolatorerna.
Jag har nu fått ner det hela till 616 vertices. render_ny_isolator.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Det där ser riktigt bra ut
![]()
__________________
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2011-03-14 klockan 22:47. |
![]() |
![]() |