![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Det beror på :P
Välkommen till den förvirrade världen! ![]() En polygon består av flera faces. I gmax så finns det en "polygon counter", dock missvisande namn, för den räknar nämligen face. Vissa program räknar faces och vissa polygoner. Blender räknar hela polygoner, så en fyrkant där är 1 polygon, medans i gmax och i trainz (som bara kan hantera trekanter) så är den 2. Edit: Nu var ju sealpower snabbare. Det är som han säger, det går att ha många mer polygoner idag än det gjorde när manualen skrevs. Detta är lans trevliga uppskattningar http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...hlight=polygon Värt att tänka på är att använda LOD! Jag har betatestat lite LOD vagnar åt lan för länge sedan. Jag exprimetnerade runt massor och konstaterade att LOD är bra ![]() Om man har massa vagnar på exempelvis en större station så är det önskvärt med mindre mängd polygoner på hela modellen, alt LOD.
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-04-13 klockan 13:54. |
![]() |
![]() |