![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
De nere till höger i bild, är vridreglagen till kokplattan/orna. Det syns om man tittar ordentligt på lappen bredvid, och det är dessutom precis samma arrangemang på Y1 som jag har ganska bra koll på.
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Lan! Har du prövat med vit text i hytten? Skulle tro att texten blir mer lättläst - åtminstone för mina gamla ögon.
Häftig paprika. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Snyggt LAn!
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Väldigt snyggt Lan!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
där fanns ett par bra bilder där! Jobbat på med inredningen idag samt infört en "logo" för X9 Serien. Om nån kan skaka fram BRA närbider, i rät vinkel mot objekten, och med god upplösning från HYTTEN så skulle det underlätta för mig. Jag behöver bilder för att kunna göra alla reglage och mätare snygga - annars blir det bara gröt-texturer!
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Det blev verkligen fint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Tyvärr kan jag inte ladda upp några bilder just nu, verkar vara fel nånstans. Har påpekat till Fredrik. Vi får väl ta en behövlig "timeout" så länge.
![]() |
#8 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Servern var full (mestadels av loggfiler). Nu bör det gå att köra upp filer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Styckning och hop-plock går framåt galant. Återstår justering av inredningar. UA9 t.ex. hade 30 mysiga fotöljer som skall dit. UB9 var "packad" med 54 st av standardtyp.
Laddar upp några bilder (Fredrik har rensat på servern - han påstår att det är loggfiler som tar plats - undrar om inte alla mina bilder är medskyldiga? Jag gjorde ett försök att rensa en gång som inte gick så bra. Endast "kravallpolisen" blev imponerad ;-)
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Helt fantastiskt Lan. Otroligt skickligt konstruerat och all beundran till dig - och andra också - som så oerhört proffessionellt skapar dessa saker. Får man komma med en liten reflektion - som du säkert redan tänkt på - men om det är möjligt skulle det vara en gul rand över förstaklassvagnen - UA9 - om det är tänkt att tåget ska vara i ursprungsversion. Men igen - stum av beundran.
Torpet |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Har gjort en hel del idag och tror jag lyckats få till vagnar med inredning ganska bra? Nu återstår en förarhytt och det beror på om jag kan få bra bilder från den (nån som bor i närheten av X9 kan kanske göra en "fotosafari" i förrarhytten?????
UA9 har fått en lyxig 1:a-klassinredning och U9orna har iallafall fått en s.k. "toahytt" för att kunna komma in i vagnarna och vandra runt med "Å" och "´". Det var det för idag:
![]() |
#12 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Lennart, det är ofattbart att du kan "sno ihop" ett så gått som kompl. X9-tåg på så kort tid, med inredningar och allt (oavsett om det är recycling på vissa delar).
Du har hört det förut (men det "skiter" jag i ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#13 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Det som återstår är hytten till X9A och B, som jag begärt hjälp med bilder till, men inget hört. Har gjort en bashytt av gamla Xoa7-hytten som är relativt lätt att göra om, om jag får bildunderlag för att utforma förarplint mm. Jag kommer inte att åka till Gävle själv, utan det kan väl nån som är intresserad av att X9 Serien blir komplett göra, och som bor i närheten? Det jag har finns i en tidigare post i denna tråd! Att det går fort att bygga beror på att jag har blivit vän med "merge"-tekniken av gamla delar som jag sen lätt stukar till önskad form och mappar om. Laddar upp lite bilder innifrån X9A så kanske nån blir sugen att hjälpa till med bilder från förarhytten!!!??? En "from" förhoppning, för om man skall göra en bra hytt behövs bra bilder från orginalet!
![]() |
![]() |
#14 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Står väl minst ett X9-sätt hos BJs i Göteborg.
edit: verkar som de enligt sin hemsida inte har dom kvar. När jag var där och fotade hade dom 2 X9-sätt. Ett orange och ett blått. Senast redigerad av Fredrik den 2011-05-15 klockan 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
... har jag inte firat, däremot satt ut alla reglage och visare i hytten, sparat dom alla som enskilda mesher och justerat alla pivot.