![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Det er en finke som gir togvamre vis et lok ikke har togvamre agregat så bruker de en finke fant mer info på jernbane.net som jeg kopierer over
"Di3 er levert med togvarmeaggregat med motor type gm 12v-71-7000 og genrator type Nebb owek 182. Generatoytelse 180kw. Men ikke alle DI3 fikk togvarme agregat når NSB fjernet dampvarmen. Disse lokene ble brukt i godstog(som di3.602). Eller som lok nr 2 hvor det andre loket hadde togvarme, eller ved bruk av finke. Når de kjørte med Fvde, hang de den bakerst i toget, hvor loket leverte til den første delen av togstammen, mens finka leverte til den bakerste delen av toget. DI4 har en vekselretter for togvarme på 400kw. Disse tas fra fra motoren, som igjen gis redusert kraft på loket. Når de trenger 3330hk til å dra toget eller det er kaldt henger de på Fde bak loket ( motsettning til Fvde som hang bakerst). Av de 3 står 2 i Trondheim og 1 i reserve i Bodø" håpper det gjorde deg noe klokere
__________________
MVH Remy Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute |
![]() |
![]() |