![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej Korvtiger.
Då har nog rätt i att 2048 * 2048 är för mycket för Wintjärn. Jag kan eg bara anföra ... lathet... När jag hade fått ordning på texturen och provmappat den hade jag mappat upp så mycket av huset att jag efter 5 min av överläggning med mig själv inte ides göra om alltihopa vilket jag skulle ha behövt göra om jag hade tagit ner höjden till 1024. Dåligt försvar, jag vet. ![]() MVH / BjörnbL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Alltså, det ser inte bra ut det "nightmode" som jag fick till....
wij_skum_natt.jpg Det är ingen som har någon erfarenhet om hur det skall se ut samt kanske hur texturen ska se ut? Det KUID (86627:2474:3) som Wikin refererar till är ju tyvärr en sådan där dum binär .texture fil så där kan man inte se hur de gjort texturen.... Någon som har tips på annat KUID som har nightmode som man kanske kan titta på? Samt vilket värde skall man lägga in på "emit" värdet på texturen i Blender? Jag klämde i med 2, vad nu det betyder.... Senast redigerad av spyfrog den 2011-06-16 klockan 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
På nightmode grejer behöver du ingen emit över huvudtaget, det skall Trainz sköta själv.
Se http://www.tafweb-trainz.co.uk/tutorial_bank_9.html Den är för Gmax, men principen är ju densamma för Trainz.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() Det här ser ut att kunna lösa mina problem - ska titta på det här ikväll. En extra fråga bara - den tänder alla lysen jämt i nightmode? Det är ju egentligen lite dumt - vem har ALLA rum tända samtidigt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Om jag inte minns fel så lottar nightmode ut vilka hus som skall lysa när, så att alla lampor i alla hus inte tänds exakt samtidigt. Dock så tänds ju "hela" nightmode meshen, som om det inte skall lysa i alla fönster så får du fixa det själv, i meshen.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej Spyfrog
Du får lära mig hur man gör Nightmode sen ![]() ![]() MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Norrsundets Lokstall
Nå här är första bilden på DONJ,s lokstall i Norrsundet. Ritningar finns och några bilder. Detta är efter tillbyggnaden 1910 när man höjde taket och byggde på en påbyggnad bakpå. För Malletloken måntro? Det är en kopiös massa skorstenar men det skall vara så. Jag skall prova att göra transparanta fönster i sin egen mesh (som inte finns än). Och sen skall jag absolut se om jag kan lära mig hur man gör öppnionhgsbara dörrar av LAn MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |