![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Självklart att det är upp till var och en, om man vill ladda upp till DLS och detta respekterar jag, samt att jag tycker att alla andra också ska göra detta. Är oehört tacksam, för allt material som bara hamnar här på forumet och att man får ta del utav detta. Tycker bara väldigt synd, om alla som inte här hittat hit från övriga världen och sett alla fantastiska saker, som ni spottar ut. Skulle nästan tro, att vi här i Sverige toppar Trainz-ligan med gjorda objekt, i förhållande till invånarantalet.
Tycker att det är synd, att allt blir så utspritt och i många fall omöjligt att ladda hem p.g.a. att diverse hemsidor blir nedlagda när intresset för Trainz försvinner. Vad händer med allt det fina svenska materialet, om nu Fredrik skulle tröttna på forumet. Sen blir även jag sur på DLS och N3V. Som att mitt FCT gick ut för några veckor sedan. Laddade hem lite nytt nu och det tog en evighet, så att man känner sig tvungen att köpa ett nytt FCT. Är väl OK, om det nu skulle fungera alla 365 dagar om året. Men det har det inte gjort, så man har nog blivit blåst på en månad ungefär p.g.a. allt strul. Så jag har full förståelse för er, som inte vill lägga upp era alster där.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Jag låg och övervägde om jag skulle våga starta en sådan här tråd inatt men nu ser jag att den är i full gång redan. Så jag får väl lägga min syn på saken till de övriga. Hu vågar jag, nå här sträcker jag ut halsen… Och vi är ju inte som diskussionerna i Aurans Trainz forum, vi är ju sansade tack och lov. Emot DLS: • Det är ganska knöligt att jobba med ibland (minst sagt) • Skall du kunna använda det med någon större säkerhet måste du ha köpt en first class ticket. • Hela deras komplex av webbplats(er) och DLS verkar ha växt fram ungefär så som en medeltida stad. Utan någon ordning alls alltså. För DLS: • N3V är ett affärsdrivande företag som måste få tjäna pengar (de är ju faktiskt inte entusiaster som vi, nåja det betalar i alla fall inte deras löner). Går de inte med vinst eller åtminstone nätt och jämt runt så försvinner de från marknaden. Auran var mycket när att gå i likvidation för ca 2 år sedan och N3V,s köp var nog det som räddade Trainz kvar åt oss. • N3V är heller inte något stort företag med en jätteomsättning (Civilekonomen i mig har gjort lite research) • När N3V inkluderar material som entusiaster har gjort i en kommersiell release så tror jag att det är t.ex. som dessa två rutter i trainz 12. Balezino – Mosti och Debrecen – Nyiregyhaza. Jag skulle gissa att det har förts diskussioner mellan dessa entusiastgrupper och N3V om att inkludera rutterna åtminstone ett halvår eller mer innan 12 an släpptes. Så risken för (chansen?) att t.ex. mitt material kommer att vara med till Trainz 13 lär vara obefintlig • Är det dyrt, nej jag tycker inte det faktiskt inte det. En first class ticket kostar ca 180 sek per år och spelet självt, tja 400 kr med två års avskrivning dvs. 200+180=380 kr per år. • Det Bengan påpekade är dock det viktigaste för mig. Man når en större publik och jag tror många mindre ”hard core” användare föredrar att grejerna finns på DLS. Jag delar dock till fullo svenolovs, LAn,s mfl syn på att det nog inte är lämpligt det är att lägga ut väldigt komplexa saker som t.ex. det eminenta blivande signalsystemet på DLS. Själv håller jag ju på med enkla grejer som lämpar sig mer för den typen av distribution, så jag kommer att lägga ut det mesta av vad jag gör på DLS också. Med vänlig hälsning / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2011-07-29 klockan 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Redan Nicolo Machiavelli sa följande kloka ord: "Inget är så svårt, så osäkert i framgång som att förändra tingens ordning. Man får endast ljumma anhängare i dem som kan tänkas acceptera det nya, och dödsfiender i dem som motsätter sig förändringar". Men det var ju 1500-talet, det kan väl inte gälla idag?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Efter att ha suttit hela dan och dissekerat det nya "Stitched track"-konceptet måste jag få gnöla lite på Auran(läs N3V). Dom har tydligen "köpt" upp rätten till detta "stitched track" från någon som förmodligen heter Jarrah och ev. är polack. Denne har gjort ett gediget arbete men det lämnar en hel del övrigt att önska! Dessutom försöker N3V hemligstämpla det så gott det går. Skall vi utveckla Trainz så skall vi inte behöva delta i gissningslekar! Nej klar dokumentation vill vi ha!
"det va änna gôtt å få gnôla lite- då lättar trôcket!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |