![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Nu får det vara nog med broar för ett tag, nu återgår jag till wintjerns gruva. Gruvlave och anrikningsverket är på plats. Gruvlave är numera animerad, ha. Högbanan imellan har jag byggt nu. Tycker ni den ser konstig ut med bara tre rälar så skall det vara så. Den är bara ett scenery objekt det kommer aldrig att åka nåt på den. Återstår spelhuset bakom gruvlaven annars kan ku inte vagnarna få kraft att åka upp och ner. Sedan har jag lite texturproblem att lösa på anrikningsverket. Därefter får jag bygga mig en malmvagn och en sligmalm produkt att lasta på. Först därefter kan jag börja jobba med själva indrustriprocessen och få till den. Just nu producerar anrikningsverket sågat timmer och det kan ju inte vara meningen ;-) MVH / BjornL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det är mäktigt imponerande det du bygger! Järnhantering var ju ett svenskt "adelsmärke" en gång, numera är det väl mest "skruva ihop IKEA-möbler" som är limit för svenskt "know-how"?
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej igen
Som en test inför att göra sligmalm till anrikningsverket har jag gett mig på något annat som behövs nämligen äkta DONJ timmer som passar våra vagnar och Lingheds massavedgård som skall kunna lasta dessa. Och hör och häpan jag fick till det på en gång. Nåja det är mycket finlir kvar med det fungerar som jag vill. Här är det blivande Lingheds masavedgård som lastar produkten DONJ Timmer på våra anpassade vagnar. Men, en allvarlig fråga som kräver ett uppriktigt svar från er. Ser lasterna vettiga ut, jag tycker att de är så pass förenklade att det ser mest ut som stora runda koraver... eller? MVH / BjornL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Hej Björn Hur sjutton hinner du med allt säger jag återigen?? Jag tycker det ser väldigt bra ut men jag har en fråga - timmret ser lite ljust ut. Skall det föreställa avbarkade träd? Om inte, borde det inte vara bark på alla då? Sen undrar jag - blandar man olika träslag t.ex.? Någon med erfarenhet från process industrin kan säkert svara... Nu känner jag att jag vill få min Nn vagn klar så jag kan testa att lasta. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Imponerande - även om timret har viss likhet med grillkorv, fast mer hårdtuggat. Följer DONJ med stort intresse - även om jag inte förstår så mycket.
Internt meddelande: Till korv hör öl - men tack för mjöklken. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej Spyfrog
Timmertexturen är fotad från en lastad timmervagn på jtj när jag var där på ångkalaset. Men det är klart, det betyder ju inte att det nödvändigtvis är som det engångsbelopp var. MVH / BL |
![]() |
![]() |