![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Snyggt lok Bjornl !!!! Behöver du hjälp med slidstyrnings-animationen så hör av dig!
Jaså lokförare Gustaf Lindqvist fick jobb hos DONJ efter att ha slutat på LBB! Jag har undrat vart han tog vägen, duktig lokförare som varit i sydamerika, undrar om han jobbat på "Dödens Järnväg" mellan Bolivia - Amazonas?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Fantastiskt lok björnl!
Jag tycker det ser jättebra ut - man märker inte att det eventuellt saknas något i animeringen (uppriktigt sagt - det syns inte alls för en amatör som jag). Både farten och dragkraften verkar bra också. Två timmar ungefär mellan Linghed och Norrsundet lär det ta med DONJs högsta hastighet av 40km/h.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Enligt min paroll att mjölka en modell maximalt så passar jag på att lägga ut två lätt reskinnade varianter, nämligen No 3 Näs och No 4 Carlsfors. För dom måste vi ju också ha. De delar allt med Norsundet utom loket. No 3 Näs är en skitgris som inte ens får ha skylt på pannan, för det hade den inte det finns det bilder på. No 4 fröken Carlfors har fortfarande kvar en del av sin forna glans och anser sig följaktligen en smula för mer än sina lortiga bröder. MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2011-09-19 klockan 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Snyggt jobbat
![]() Ni "smalspårare" ställer ju till så att man blir tvungen att bygga både 600 & 891 mm-banor oxå, nu när det börjar rammlar in lite svenskt rullande ![]() ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Animationsvåndor igen
Håller på och försöka förstå hur man gör det här med en animerad slidstyrning. Kan rapportera att det mesta rör på sig... bara inte som jag vill. Framför allt är de den vertikala exenterlänken (?) heter det så, som inte alls gör som jag tycker den skall. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]() Citat:
![]() Nästa projekt är också ett ånglok med INVÄNDIGA cylindrar ![]() Sen kanske jag VÅGAR mig på ett YTTER cylindrigt ånglok. Lycka till Bjornl! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
slidstyrning jag byggde var en Walschaert till GSJ 1, 2007. Den vill jag väl inte ta som nåt paradexempel men det var helt och hållet Paul Hobbs förtjänst att den överhuvudtaget blev till! Om du behöver assistans med t.ex. Malletboggier så tveka inte att mejla! Du lär dig ju så snabbt så man knappt hänger med! Big Boy på DONJ eller hur, fast i något mindre skala? Nå ja, en "Big Boy" klämmer man inte fram hur som helst, speciellt inte för smalspår!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |