![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Vovven
Tackar ![]() MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej
Det har hänt en hel del. sen sist. Besten står nu på spåret och rullar som den skall. interiör, enginespec och drivboggy är inte klara utan just nu jobbar jag med textureringen och är väl halvägs... kanske. Jag försöker få en sliten look från start och provar mig fram. Så det kommer att se lite annorlunda ut när allt är på plats och intrimmat för bästa visuell effekt. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej igen
Nu har det hänt en hel del. Upland (med ett p) är i princip klart och har börjat göra tjänst på de olka testbanorna med sina monumentala 119 Hp i enginespecen enl.billegullas uträkning. Det enda som är kvar nu är att göra en cabview. Sen skall hon släppas på forumet. MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2011-12-12 klockan 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Aha bjornl,
slidstyrning med lutande cylindrar ser jag! Imponerande!
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Charrrrrmant litet lok, som en viss Gernant skulle ha uttryckt det
![]() ![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Det är bara för brant. Carlfors orkar inte ens dra upp 5 st lastade vagnar därifrån - det tar stopp innan halva backen är fixad.... Kan vi plana ut det mera - det kan ju inte varit så där brant för inte skall man väl behöva en Mallet för att dra upp 5 vagnar?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej
Nej det lär hon inte kunna med mindre än hälften av Norrsundets kraft, skruttfian :-) Egentligen är det inte fullt spå brant där det vet jag som har varit där och titat ett par gånger. Men vi får väl fundera lite försiktigt hur vi skall göra innan vi gör förändringarna.. MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |