![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Här är bilden!
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Något är fel med STL-scriptbiblioteket, jag rekommenderar att du laddar ned det igen:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27941 Skulle detta inte hjälpa så vill jag att du markerar STL Common Source (tryck först på View in main list om du söker rätt på den på samma sätt som när du tog bilden) sedan högerklickar du och väljer View Errors & Warnings, ta en bild och lägg upp.
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Kan vara hytten som saknas??? Jag får inga fel!
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Nej, det är scriptet som genererar felet (rött utropstecken) som sedan sprider sig till hytten (röd pusselbit).
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag installerade om skriptet, men felet kvarstår.
Bifogar bilden du ville ha. Finns inga fel där...
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Du måste commita den först (Ctrl-M) sedan kan du köra View Errors and Warnings, annars så ser du inga fel.
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Röd "pusselbit"-symbol behöver inte betyda att det är fel på objektet i fråga (det brukar visas som ett rött utropstecken).
Däremot betyder det att något tillbehör till objektet är felande, t.ex en boggie, cab, ett script, eller liknande. Högerklicka en gång till, och välj "wiew dependencies", så får du fram vad som är fel (rött utropstecken, se exemplet på bilden). Kan ju tillägga, att "pusselbitarna" symboliserar att det fattas pusselbitar (boggies, mm) till pusslet=objektet, om symbolen är gul. Om det är röda utropstecken, så är det fel av allvarligare slag. Gula utropstecken symboliserar fel som oftast inte har någon inverkan på objektet alls, typ felaktiga ikoner, mm.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2011-12-11 klockan 00:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
ånglok, 1067mm, 891mm, godsvagn, motorvagn |
|
|