![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej igen!
President Ben har blivit återinsatt. Han var ändå vald för att sitta som president på livstid! Det första han gjorde var att sparka sin arkitekt. Orsaken var att han hela tiden ville arbeta med Trainz 2012. Det är strängeligen förbjudet. Trainz 2012 var (kanske är) ett elände. Programmet ritar om kartorna och drar räls som den vill. Förvandlar vägar till räls, plockar bort objekt och skapar en massa elände för skaparen av banan. Så nu gör vi ett nytt försök. Tillbaka till ritbordet. Mycket återstår att göra, men själva banan är kvar. Allt med stolpar och ledningar och så vidare. Nu skall landskapet fixas med hus och åkermark etcetera. Förresten, God Jul och Gott nytt år. Hälsningar
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag lägger en röst på dig, Ben!
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Ytterligare en röst på sittande President. Får på förhand önska goda hjul och grått nytt hår.
Stickanw
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
En eloge till dej, mr President
![]() Hade allt det där hänt med min rutt, så vete f*n om man inte hade kastat in hatten för gott ![]() ![]() Hoppas att det får flyta på utan manklemanger i fortsättningen med byggandet ![]() Å god jul, och gott nytt till dej oxå i förskott ![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Även jag lägger min röst på presidenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack för alla röster, uppmuntran och hejarop! Det värmer att ni håller på mig.
Men, men... Jag trodde att Trainz 2010 skulle vara säkrare och mer stabilt än 2012. Tydligen är inte så fallet. Jag råkar ändå till och från ut för att programmet spelar mig spratt. Lägger in räls av okänt märke där vägar har varit. För att inte säga att det läggs in vägar lite här och där såsom på bilden. Fasiken vad jag har varit tålmodig. Men nu börjar jag känna att tålamodet börjar sina. Kanske jag skall ta en time-out ett tag och göra något annat. Banan börjar annars få mer och mer av landskap vilket tar väldigt mycket tid att "måla". Lägga in träd och buskar och allt sådant.... Som sagt - GOD JUL och GOTT NYTT.... Jag skiter i det här för ett tag nu. Hälsningar
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag förstår dig fullständigt , Benkegbg. Har precis genomlidit samma trauma! Men vi får väl säga som "Röda Nejlikan" - "I'll always be back". Vi får väl käka möcke pepparkakor i jul, det lär man bli snäll och foglig av????
Merry X-mas, mr President!!!
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Ja, livet är hårt mot oss trainzare. Fråga LAn. Själv så består min enda tillvaro i studier av errors och warnings. Föga upplyftande.
Skulle vi inte ta och bilda en förening inom Forumets ram med enda syfte att beundra varandras elände. Säkert väldigt upplyftande. Vi kan också har en ej jurybedömd tävling: Vem har råkat ut för det jäkligaste? Observera mitt språk - till skillnad mot TV håller vi klass på svordomarna här i Forum. Fast visst är det svårt. Ha det gott i jul. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
typ Robinson, sist utslagen vinner TS2013 - "Unuseable Edition, Build Zero" Gul Jod med en Ernie från dagens GP, tomten har det värre än vi!!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-12-20 klockan 19:15. Anledning: Ernie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Benke, bara en nyfiken fråga.
Vilken Build har du på ditt TS2010. Själv har jag stannat vid Build 44088 p.g.a. att många har haft problem med sitt Trainz, när dom har uppdaterat till en högre Build.
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Jag har Build 49933 i Trainz 2010 och 49922 i Trainz 2012.
Jag har läst om Lan's nedgradering tillbaka till 44088 och det är tydligen där man skall hålla sig. Kan inte minnas att jag hade några hoppande vägar i 44088:an. Detta fenomen uppstår tydligen i senare patchar samt i 2012. Har inte hört någon annan drabbas av samma spök-fenomen. Kanske man skall göra sig det stora besväret som lan - att radera allt vad Trainz heter och starta om från nytt och stanna vid 44088. Fast det blir förstås ett schjå (stavas det så?) att komma dit. Vad var förresten skillnaden mellan 44088 och 49933, om någon vet? Hälsn.