![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Midvinterkvällens köld är hård,
jugranskulorna glittra och glimma Beda fryser på dressinens flak Åssbon har stelnat under granens tak Kôrven är slut och brôdet fruset Åssbon tar sig det sista ruset Bengan har inte eldat på sitt lok Hela världen är ju på tok Ingen tomte är vaken Adair har somnat vid spaken.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
En konkurrent till Tranströmmer...?
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
God Hjul på dig själv Lan. Din version av den dikten är nästan lika bra som Lasse O Månssons av samma dikt som han gjorde någon gång på sextiotalet tror jag.
Jag är inte helt säker på hur den var men tror att det är ungefär så här. Midvinternattens köld är hård Kärnorna knastra o flamma Allan sover på enslig gård Samma gör Allans mamma Månen vandrar som tysta barn Katten hänger i mammas garn Snön lyser vit på taken Endast tomten är vaken Han springer naken på taken Stickanw
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Kul dikt!
![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Gillar dikten! God jul alla!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Det har ju inte gått som på räls för denna författare.. han fick vänta länge... han kanske är SJ-resenär o van vid väntan.. vad vet jag?.. har i alla fall beställt ett verk av honom i pocket version.. kanske det sitter nån "stoppbock" på förlaget o inte är snabb nog att leverera.. har väntat ett tag nu.. God Jul! .. på er alla Trainzströmmer-entusiaster...