![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Hej igen!
Moddade din gs fil och aktiverade "stopmeshanimation": Loket körde fram, porten öppnades, vatten fylldes på i 5 sek. Körde iväg med loket , men vattenröret flyttades inte tillbaka. Kom tillbaka till vattentornet: Vattenröret in, porten stängdes, men öppnades omedelbart igen, vattenröret ut, vatten fylldes på i 5 sekunder. Vattenröret kvar när du kör iväg. Förstår INTE hur man kan checka sin eventfil, eller hur man aktiverar loggning. Tycker att man behöver en sådan för att gå vidare. FRÅGA: VAR LÄR MAN SIG OM SCRIPTHANTERING OCH LOGGNING AV HÄNDELSER? PS. Hoppas du inte tar illa upp med min inblandning, Bjornl? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Vovven
Nej absolut inte hjälp är ju vad jag efterlyser. ![]() Eventfilen är eg en textfil så det är bara att tillfälligt döpa om extension till *.txt för att kunna läsa den och redigera den. Så här ser min eventfil ut ------------- 1 Generic_Event animstart------------- Och animationen är gjord för att passa och när den sparas så bockar man för att den skall fråga efter en eventfil. Och så här ser originalet ut ------------- 1 Generic_Event animstart------------- Även jag har frågat mig var man lär sig om scriptspråket. Det finns material på nätet men de är nog bara användbart om man har en programmerings utbildning/erfarenhet i botten. Jag är inte kunnig så jag kör här med ”monkey se, monkey do metoden”, och det räcker bara sååå långt (ca 3 cm i detta fallet) ZIPk filen index.zip representerar Aurans dokumentation sådan den nu är. Sedan har jag även hittat denna som verkar bra. http://publish.uwo.ca/~gerard/trainz...ing/index.html
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-01-09 klockan 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Tack för dina dokument.
Inser att man bör ha programmerings erfarenhet för att sätta sig in i detta: Objektorienterat, interpreterat och lite av C/C++ syntax..... Jag kommer inte just nu längre än till att få vattnet att stoppa, men det j-la röret vill inte återvända in i porten. En skillnad mellan ditt torn och DRGW är ju att du animerar ditt eget medan DRGW kör "default"! I din GS kod kan du hitta följande rader bort kommenterade: //change to false to remove animation reference, can make true later for spigot animation // usePipeAnimation = false; // Use a different animation mesh than the standard pipe // pipeName = "tender"; Detta bör beaktas, men mitt mål är att få igång utvecklingsverktyget så att man verkligen kan följa med script exekveringen....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
hej Vovven
At du intresserar dig för scriptning tackar jag verkligen för. Det finns aldelse för då som förstår sig på denna svartkonst. ![]() Jo det är nog som så att det underlättar väldigt om man har en progamerar bakgrund. När det gäller animering i separat mesh har jag som sagt provat även med animeringen i deafult meshen med samma resultat.