![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Tack för dina dokument.
Inser att man bör ha programmerings erfarenhet för att sätta sig in i detta: Objektorienterat, interpreterat och lite av C/C++ syntax..... Jag kommer inte just nu längre än till att få vattnet att stoppa, men det j-la röret vill inte återvända in i porten. En skillnad mellan ditt torn och DRGW är ju att du animerar ditt eget medan DRGW kör "default"! I din GS kod kan du hitta följande rader bort kommenterade: //change to false to remove animation reference, can make true later for spigot animation // usePipeAnimation = false; // Use a different animation mesh than the standard pipe // pipeName = "tender"; Detta bör beaktas, men mitt mål är att få igång utvecklingsverktyget så att man verkligen kan följa med script exekveringen....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
hej Vovven
At du intresserar dig för scriptning tackar jag verkligen för. Det finns aldelse för då som förstår sig på denna svartkonst. ![]() Jo det är nog som så att det underlättar väldigt om man har en progamerar bakgrund. När det gäller animering i separat mesh har jag som sagt provat även med animeringen i deafult meshen med samma resultat.
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |