![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Då var det en beta ute av vägövergången hos baningenjören Björnl då...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Jodå den fungerar bra, se bilden. Bilarna stoppar och startar som dom skall. Sedan famgår det med all önskvärd tydlighet att våra grusvägar 4 och 5 som är enkelfiliga inte är anpassade till biltrafik då bilarna kör i diket, det kanke man kan fixa. Men den stora frågan är hur vi skall göra med bilmodelerna för vår DONJ är ju förlagd till 1930-talet. Så bilarnas utsenede stämmer ju inte alls. Kanske mankunde göra en region "Sweden 1930-tal" men hur får man äldre bilar som fins på DLC att åka på dessa vägar.
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Vi kanske bara skall ha trafiken påslagen vid den stora riksvägen vilket blir föregångaren till E4:a som passerade vid Åbydal påväg norrut längs kusten? Denna väg skulle också kunna vara belagd med t.ex. asfaltsgrus eller annat "modernt". Inte ens idag är det ju särskilt tung trafik på vägarna runt t.ex. Jädraås... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Nu har jag tagit mig samman och börjat med No 2 igen och fått engineconfigen att fungera. Så jag roade mig med att återskapa Spyfrogs Flykten från Linghed med vårt allra svagaste lok. Och inte kom jag långt så som bilden visar. Men de 7,05 i lutning jag får i surveyor, det kan väl inte vara i promille, utan snarare i procent, dvs. är det egentligen 70,5 promilles lutning där loket stanande?
__________________
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-01-24 klockan 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Stämmer bra, det står i % och inte promille som normalt är standard. antagligen så har du en kort-kort bit mellan två brytpunkter som har en ganska stor höjdskillnad (några dm) och då får du den kraftiga backen. Ta den ena brytpunktens höjd och lägg på den andra. Kolla bara så att du inte bara flyttar lutningen till mellan nästa brytpunkter.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
He he
Nej backen är nog mellan 4 och 9 % merparten av vägen. Inte så konstigt om det går år h#¤%& vete då
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
EDIT: Som du ser, så går det att välja mellan hö.- och vä.-trafik oxå (taggen ontheright), och på "eran" tid körde väl bilarna på vä. sida
__________________
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2012-01-24 klockan 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Kan man välja hur tät trafiken skall vara också eller styrs detta på vägsplinen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Det går väl bara att ändra i splinen (carrat) vad jag vet.
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Angående bilar och region.
Då ni bygger DONJ för TS2012, så tror jag. Att det bara är jayhollands bilar, som riktigt passar ihop för er. Alla andra gamla 30-tals bilar och äldre, är gjorda för TRS2006 och nedåt. Så frågan är, om dom är lämpliga för Multi-player, som är eran tanke med DONJ (om jag har fattat rätt).
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |