![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Häftigt, Bengen, mycket häftigt - inte minst för undertecknad som står i begrepp att omvandla Melleruds nuvarande station till tidigt 60-tal. Spårplanen skrämmer mig.
Har man en bra spårplan så verkar det svåra väldigt enkelt. Man lägger rakspåren exakt efter kartan, markerar växlarna med ett litet trevligt hus - och vips har man en i stort sett färdig bangård. Sen är det bara att ta bort underlaget och jobba vidare. Det tar väl några månader eller så. Det här sättet att jobba på är till för stora och komplicerade bangårdar. Då är nyttan mycket stor. Handlar det däremot om mindre bangårdar är det lite mer tveksam, eftersom man kan använda sig av kartor på nätet etc. Hur själva tekniken går till begriper jag mig inte ett dugg på. Jag kan göra en hyfsad spårplan men hur gör jag sedan...? Kan du hjälpa mig Bengan? Nisse |
![]() |
![]() |