![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Inte riktigt sant alltid. Tåget vänder ju ibland på plats, så förhoppningsvis får några passagerare följa med på den resan också.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
Vad gäller tigger radius så måste man se till att hela peronglängden kan användas, normalt finns det ju mindre än en vagnslängd marginal på stationerna. Nu får ni rätta mig om jag har fel men är det inte så att dörrarna öppnas på hela tåget oavsett om bara en del hamnar inom tigger radius.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Jag är osäker, jag har lyckats få dörrar att hållas stängda. Jag upplever att dörrar öppnas per vagn.
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Pillat lite på Compudocs Ropsten, bättre passning, passagerare mm.
Det två första bilderna visar före och de tre sista efter justeringarna.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 165
|
![]()
Snart kanske det finns en hel Tunnelbana med dessa spår i Downloads?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Får man önska sig, strömskenan som fristående spline?
Har nämnligen byt spår, på en av broarna. Då hamnar ena strömskenan mellan dom två rälsen och den andra på utsidan (se gult). Men med fristående strömskena som spline, så går det att lösa. Genom att byta ut spåret, mot rälsen utan strömskena. Så kan man sen dra den fristående strömskenan, antingen mellan spåren (rött) eller på utsidan (blått) så som man vill ha det.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Låter som en mycket bra idé ! Då behöver man ju inte H öch V-spåren alls utan endast O- och U-strömskena och O- och U-spår. Det kanske t.o.m. går att göra "uppskjutningsramperna" som "initiator" och "terminator" till strömskenan. Detta tål att experimentera med när jag har tid!
Vid närmare eftertanke måste detta gå att lösa genom att ändra till rätt spårtyp på respektive spår. Om du, Bengan, talar om vilken bro du använt så skall jag fixa en instruktion hur man ändrar i config. (tror jag!)
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-04-23 klockan 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
tunnelbana |
|
|