![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Inte riktigt sant alltid. Tåget vänder ju ibland på plats, så förhoppningsvis får några passagerare följa med på den resan också.
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
Vad gäller tigger radius så måste man se till att hela peronglängden kan användas, normalt finns det ju mindre än en vagnslängd marginal på stationerna. Nu får ni rätta mig om jag har fel men är det inte så att dörrarna öppnas på hela tåget oavsett om bara en del hamnar inom tigger radius.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jag är osäker, jag har lyckats få dörrar att hållas stängda. Jag upplever att dörrar öppnas per vagn.
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Pillat lite på Compudocs Ropsten, bättre passning, passagerare mm.
Det två första bilderna visar före och de tre sista efter justeringarna.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Snart kanske det finns en hel Tunnelbana med dessa spår i Downloads?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Får man önska sig, strömskenan som fristående spline?
Har nämnligen byt spår, på en av broarna. Då hamnar ena strömskenan mellan dom två rälsen och den andra på utsidan (se gult). Men med fristående strömskena som spline, så går det att lösa. Genom att byta ut spåret, mot rälsen utan strömskena. Så kan man sen dra den fristående strömskenan, antingen mellan spåren (rött) eller på utsidan (blått) så som man vill ha det.
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Låter som en mycket bra idé ! Då behöver man ju inte H öch V-spåren alls utan endast O- och U-strömskena och O- och U-spår. Det kanske t.o.m. går att göra "uppskjutningsramperna" som "initiator" och "terminator" till strömskenan. Detta tål att experimentera med när jag har tid!
Vid närmare eftertanke måste detta gå att lösa genom att ändra till rätt spårtyp på respektive spår. Om du, Bengan, talar om vilken bro du använt så skall jag fixa en instruktion hur man ändrar i config. (tror jag!)
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-04-23 klockan 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
tunnelbana |
|
|