![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Nu har jag inte koll på max men precis det där brukar hända mig i Blender och jag lägger på modifierare typ skalning och förflyttning utan att applicera dem på modellen. Jag vet inte om det finns något liknande med modifiers i Max som kan spöka, eller om det egentligen är samma grundtips som Lennart kom med.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Nya problem..
När jag försöker läsa in min ny exporterade Mesh för loket, så får jag följande meddelande! "Error: Unable to load indexed mesh 'kuid 289028 100009\tb.im'" Försökt med allt jag kan komma på, och inget löser problemet, några förslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Du har väl rätt version till din dator Win32 eller x64 (bara en tanke!)
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-05-20 klockan 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Det är väldigt underligt, eftersom det bevisligen fungerande fint innan att exportera loket.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Eller nåt kan ha blivit korrupt, har du provat att lägga in exportern på nytt? Om det funkade förrut så måste ju nåt ha hänt!?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-05-20 klockan 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Nu har jag fått ordning på det!
Så nu borde Ekan kunna få sig en första version att leka runt med när han finner tid till det, så att vi får bra texturer för loket med, så ska jag lösa en del buggar i meshen. Sedan tackar jag Lennart för enastående hjälp med att få boggierna in i simulatorn! ![]() /Marcus Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2012-05-22 klockan 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Som vanligt, snyggt! Och härligt för Trainzanvändare att det löste sig med modellen ^^
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Du hann inte skicka en första version till Ekan innan hårddisken blev stulen, så att han sitter på ett ex. i daxläget. Om så är fallet, finns möjligheten då att du kan tänka dig att släppa henne för nedladdning till Trainz, fast du inte tycker att hon är 100% klar.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2014-04-14 klockan 17:53. Anledning: rättning av felstavning |
|
![]() |
![]() |