![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
|
![]()
Jag vill fråga mer om detta.
Jag har ju också märkt att en del räls är uppbyggda utav raka sektioner som kan vara olika långa. Så om man gör en kurva för kraftig blir det ju kurvan uppdelad utav små raksträckor så som bilderna visar. Men så finns det ju den typ av räls som inte är sådan det blir aldrig några raka bitar i kurvorna utan bara en jämn böj. Så vad är egentligen skillnaden? Vilka mer än Ocemy's räls har den uppbyggnaden? Senast redigerad av CGD den 2012-06-26 klockan 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
|
![]()
Ska man bygga skalenligt med 1435 mm spår är det lämpligt att aldrig underskrida 150 m i kurvradie. På mina bangårdar bygger jag aldrig med en kurvradie under 190 m och på linjen försöker jag att hålla mig till en kurvradie på minst 400 m. Med dessa restriktioner blir "Skenskarvar" inget störande problem.
__________________
Trucken |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
De spår som inte har några skarvar är egentligen bara spår med väldigt tätt mellan sektionsdelningarna.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |