![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Snyggt! Om du ska ha den att reagera(vridas) när tåget är på gång in(länk0) och vridas tillbaka då den(länk1) passerats så behöver du någon av blueprints för signaler(animated signal blueprint kanske) med två länkar för detta. Animationen är du så vitt jag vet tvungen att styra via skriptning(AddTime funktioner). Är så pass osäker på detta med skriptning av signaler att jag inte vet om jag är till någon hjälp med detta...men kolla lite på hur någon av de enklaste befintliga signalerna är skriptade och utgå från detta.
Några nyckeldelar i skriptet för plåtstinsen är troligtvis funktionerna OnConsistPass och Update. OnConsistPass anropas på då tåget passerar någon av länkarna i signalen dvs det ställe då animationen antingen ska vridas(passerar länk 0) eller vridas tillbaka(passerar länk 1). I Update kommer sedan själva animationen att utföras med hjälp av AddTime anrop som får din animation att stega sig fram eller tillbaka beroende på vad som händer i OnConsistPass ovan. Vet inte om detta är till någon hjälp alls... ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |