![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vill du hjälpa till & utveckla nåt område? | |||
Jag bor i byggområdet & kan tänka mig bygga nåt där.. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 27.78% |
nej , jag bor inte inom området.. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 72.22% |
Antal röster: 36. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
Nu har jag tyvärr tråkiga nyheter, av helt okänd anledning har JIV rutten fått ett error, efter att jag inte spelat eller byggt i trainz på en månad typ, har föröskt med det mesta , den hamnar liksom i open for edit läge och får bara error när man försöker commita tillbax.. så om ingen kan nåt knep är sträckan VBG-GBG-Falköping- (nästan)Skövde sträckan förlorad ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Om ni behöver landskap från Vinslöv (den skulle ju gå ända ner till Köpenhamn (Vinslöv ligger mellan Hässleholm och Kristianstad)) skulle jag kunna hjälpa till
![]()
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
jättekul, alla får hjälpa till med de obyggda bitarna men just för tillfället är ju allt borta :/ men om vi har tur går det att lösa, annars får man börja om igen.. JIV hade ju sträcka VBG-GBG-Falköpning sen lite mot skövde även från varberg uppåt mot Borås, till Horred som längst bara som jag påbörjade (Viskadalsbanan asså)
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Felet är solklart, bara att läsa! Något är fel med mapfile.tmp, så det är bara att öppna asseten i explorer och kolla över den filen. Enligt felmeddelandet skall den vara av fel filtyp. Kollade med en av mina banor och på den finns det ingen fil med den ändelsen. Kolla så att följande finns:
mapfile.bmk mapfile.gnd mapfile.lyr mapfile.obs mapfile.trc mapfile.trk Den av dessa som förmodligen saknas är den som blivit fel. Dra en säkerhetskopia på mappen innan du gör något och byt sedan helt enkelt filtyp på .tmp-filen till den av de ovan listade som saknas.
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() Uppdaterar just nu alla stationer och sträckan med mer detaljer. Saknar dock typ stationshus som Alingsås, Herrljuga, Falköpning mm. men det kommer väl med tiden till trainz.. Lägger nog upp lite bilder senare på projektet ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2012-10-16 klockan 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nu går det äntligen, för första gången i trainz historien(?) att köra mellan Göteborg - Varberg på en detaljerad, ATC säkrad sträcka! ( jobbar på landsapet mellan Kungsbacka och Varberg, jobbar jag än på. Funderar snart på att släppa den rutten, för de känns som de är en bristvara med svenska verklighetsrutter. VBG- GBG har jag kollat på yotube videor, uppdaterade kartor mm, så allt blir rätt. Sedan om man vill norrut så går de att komma till Skövde från Gbg.
![]() Lite bilder nu. 1 Kungsbacka. Pendeltåget har precis avgått och Öresundståget från Varberg väntar på grönt ljus. 2 Varberg. Ett Öresundståg mot Göteborg väntar på avgång och ett pendeltåg från Borås kommit in, via den långa men dåliga Viskadalsbanan 3 Göteborg, Olskroken. Kollektivtrafiken har bra flyt nu i stan. Spårvagnarna, Regina tåget och Intercity tåget från Kalmar/Borås närmar sig Centralen. 4 Göteborg Central. Håller fortfarande på att lägga till mer detaljer. ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2012-12-27 klockan 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
WOW Så snyggt!!! Fantastiskt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
När jag skulle starta trainz, så gick direkt in till menyn men rutten var borta, är jag väl öppna CM2 så hade den "open fort edit-at sig själv eller nåt" sen försöker jag commita men får samma error hela tiden
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2012-07-31 klockan 23:43. |
|
![]() |
![]() |