Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-15, 19:05   #34
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Vad är 299 för tågegenskapskod =P ? De enda som används är 258 och 298 (222 grundtåg används endast om tågdata är ej inmatad med tågdata ska alltid matas in)

Retardationskontroll görs till 99% under gång och kräver då en trycksänkning på minst 0,6bar under 5s (+5s tillsättningstid) och sedan att du lossar ut innan du kollar av värdet. Jag vet att ATC även slutar räkna under 25km/h. Hur relevant en R1a är att göra i RW är väl kanske inte det viktigaste men kul att det funkar!

När du stannar så ska ATC ge 00 i huvudindikatorn och stannar du efter mottagit ett försignalbesked vänta kör så kommer du få vänta 00 i förindikatorn. Möjligt i RW?

Huvudledningstrycket i slutet ska inte understiga 3,5bar men det kanske också är RW's fel när den tömmer HL.

Men att poängtera, sjukt bra arbete du gjort
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009