![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
om du kan skicka mig bilder på högersidan av motorn så kan jag fixa det!
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sitter och förstör Ekans/Markus texture för T23:an. Genom att försöka, att göra en brun variant + Gullfiber utav henne.
Upptäckte då, att högersidans luftgaller vid hytten, gör ett kort uppehåll och sedan fortsätter ner till ramen som på bilden, där jag har klistrat in ett extra luftgaller på din bild, som jag har spegelvänt. Sen tar jag en nyfiken fråga till er alla. Högersidans kortsida. Är det, ett fönster som sitter där. Tyckte mig se, en bild på nätet. Där det såg ut som gardiner i ett fönster, om det nu är ett fönster. Är det frågan, om ett litet sovutrymme i Tp/T23? EDIT: Letade reda på bilden, som jag hade sett. http://www.svenska-lok.se/Fotos/Moto...3_122_1996.jpg Specialbygge på just detta lok eller var alla utrustade med detta lilla utrymme, för visst är det väl ett fönster med gardiner.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2013-04-19 klockan 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
Gardinerna är nog mest där för att skoja till det lite. ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
...kanske någon undrar?
Tja, inte så mycket just nu, men hon plockas fram ibland, när jag hinner, och filas på. Det som hänt sen sist är väl att de fasta delarna av hytten börjar komma på plats och att lokets textur har fått lite högdagrar och annat. Några bilder på dagsläget:
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser kanon ut, Lennart.
![]() Har varit rätt dött på forumet, dom sista dagarna. Men jag är inne och kollar dagligen flera gånger. Har själv gjort ominstallation och bara installerat allt svenskt material som finns och nu har jag påbörjat en genomgång utav allt material som finns att tillgå via cmp och som har minst build 2.7. Fasen vad mycket att gå igenom, har bara backat tillbaka till oktober 2012 bland allt material. Känns som om det är minst en månads jobb, innan man har gått igenom allt.
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Men jag vet att du är en envis själ så det finns ju hopp om att du lyckas !!?? Svenolov påpekade ju detta med tagg-sökning som ett sätt, det kanske finns andra att få ordning på denna "vildvuxna" Downloadtråd !? Egentligen är ju Download-tråden en liten "databas" med begränsade funktioner för sökning och sortering, men det är det vi har. Jag är väl själv delaktig i graden av oordning genom den mängd "uppkastningar" jag levererat (säkert uppåt tusen vid det här laget!?) Lycka till!
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... tar tid att tillverka men går att få snygga med goda texturförlagor.
Eftersom det är rätt dött på forumet just nu så kommer här bild på Dibro-reglaget och Bromsventilhandtaget som ni kan sitta och längta efter att få lägga händerna på ![]()
![]() |
#8 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Men jag kan försöka hitta lite bilder på internet och via mina kontakter. Och ja, I B-huven på Tp och T23 sitter ett fönster, i B-huven ryms Huvud bränsletanken och start-luft tankarna som måste öppnas när loket ska startas. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2013-04-19 klockan 15:52. |
|
![]() |
![]() |