![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
|
![]() Citat:
![]() ![]()
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Marcus vet säkert detta!?
Men det finns en manometer baktill i hytten som väl visar trycket i i tryckluftstanken vilket får mig att misstänka att Tp (liksom många andra 50-tals diesellok) startades med tryckluft. Om det var längesedan loket startats hade väl trycket sjunkit så lågt att man fick trycksätta tanken utifrån med en extern kompressor!?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Har kommit tillbaka efter en arbetshelg i Malmköping, och får se detta! Otroligt arbete Lennart! Riktigt, riktigt snyggt!
![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... de små detaljerna som "gör det" så är väl detta ett bra exempel?
Men hur animerar man Imblåsning??? Torkarna är förberedda i Svenolovs skript, men imblåsning!? ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Borde ju faktiskt gå! Ha lite rök i hytten (som ska föreställa imma såklart, ska inte se ut som om hytten brinner!
![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... i skogen av attachmentpunkter där alla reglage, strömbrytare och visare skall fästas (ett femtiotal):
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... börjar bli klar så jag laddar upp en liten "illustrerad" Körinstruktion som ni kan roa er med tills lok och hytt släpps!
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Din "fackkunskap" hjälper mig fullfölja detta "äventyr"! Snickrat vidare på hytten idag - se bilder!
Jag skall försöka göra en "världresa" till Anten (AGJ har två Tp-lok)! Skall bara försöka få kontakt med någon där, vilket visat sig inte vara så lätt!!! Annars filat på ljud och enginespec så nu uppför sig Tp som en "tung" diesel skall!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |