|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 377
|
Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....3&postcount=15
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Citat:
![]() Telia upphör aldrig att förvåna, normalt segt som "beck och kåda" men dina 135 Mb drog jag ned på "10 blankt", 100 Mbit/sek !!!! Antagligen en engångsföreteelse, nästa gång är det väl 15 kB/sek som gäller ?? Kanske råkade komma in i "gräddfilen" av misstag ??? Tack Bengan!!! Några bilder på de två NKlJ Z4p som är under utveckling. Det blir texturegroup till dom så vi skall nog fixa den "kulturella mångfalden"
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
|
Vackert, men det är ju fel koppel på dom
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 901
|
Ja Lennart, hur tänkte du nu?
Det ska vara centralkoppel på NKlJ's fordon Mycket snyggt dock!!!! Det ser riktigt, riktigt bra ut!!
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Citat:
Kan någon presentera bra närbilder på detta koppel, med funktionsbeskrivning, så är det möjligt att jag kompletterar STL NG-koppel med det ? Men det är upp till ER !!! Påpeka är en sak, presentera underlag till utförande är något helt annat !!! Välkomna
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... som monterades på Z4p, troligen eftersom kylningen var "klassiskt" usel i de låga hastigheter som detta motorlok for fram i, vi vet ju hur "otroligt" varma svenska sommardagar kan vara
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
|
Här kommer en närbild jag hittade. Om jag har förstått det rätt så låser man fast "haken" (som är till höger i bilden) med hjälp av en "gaffel" (som dock saknas på detta koppel, annars så sitter den fast i en kedja) Gaffeln går ner i försänkningen som är till vänster i bilden och vad jag vet så har man ingen låsanordning för gaffeln. Storleksmässigt sett så är dom ungefär lika höga och breda som "normala" koppel. Hoppas detta hjälpte
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
Senast redigerad av legotrainzman den 2013-05-28 klockan 09:42. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 901
|
Citat:
EDIT: Hittade väldigt bra texturförlagor på SJ-modell Dem är dock stora, runt 3800px breda... Men länkar till dem här:http://www.kujmf.se/custom/Z4tu%20316%20Kp%20125.jpg http://www.kujmf.se/custom/Z4tu%20316%20Kp%20146.jpg http://www.kujmf.se/custom/Z4tu%20316%20Kp%20054.jpg Dessa är på en Z4tu utan siffror, bara färg. Här är dock en sidobild på 316: http://www.kujmf.se/custom/lokomotor690.jpg Bilderna finns på KUJ Museiföreings hemsida, och jag har bara länkat lite bilder.
__________________
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2013-05-28 klockan 12:48. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Et=Eskilstuna, , Sweden.
Inlägg: 136
|
Nklj hade Hästsko koppel uppåt till slutet på 1950-talet
Hälsningar Kenta978
__________________
K.A |
|
|
|