![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej!
Som jag skrev, mina beräkningar kommer från "kuriosa-kammaren". Inget att bry sig särskilt mycket om. Jag tycker att du ska ha kvar de tjocka stockarna. De syns mycket bättre på skärmen. För övrigt är Trainz fyllt med "felaktiga" mått. Ta bara de runda kloten på de svenska växelomläggarna som ett exempel. De är så stora och tunga att normalt starka människor aldrig skulle orka lägga om dessa växlar. Jag antar att kreatörerna ibland har överdrivit olika mått för att de framtagna objekten ska synas tydligare. Vänligen
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Stockarna i "Aurans Lumbermill" är 6 m långa med diametern 1,2 m (6 ton !) och för att hantera dom har man anställt "jättar" med en kroppslängd på 3 m !!??
emges växelklot har diametern 0,3 m och tjockleken 0,15 m som ger en vikt på 150 kg men med tanke på att de rör sig i en kvartscirkel behövs väl bara 75 kg kraft att lägga om dom (det räcker nog för att krossa is mellan tunga och räl = inga fler nedisade växlar för Banverket ![]()