![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
De två släpen för högertrafik kommer sig av att jag först gjorde det som har dubbeldörrarna bak vilket inte stämde med verkligheten i Göteborg utan det andra med påstigning fram är det riktiga att använda i Gbg.
Men kanske SS-ligan kan uppskatta den ordentligt högervridna varianten ![]() Du får gjärna avslöja vad en brämare var, det är ju pälstider nu! Hur många mustanger man kan knô in i en vagnhall får ni själva finna ut när den dagen kommer ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Brämare är ett gammalt yrke, där man syr fast pälskanter på kläderna. Undra om det finns någon som utför detta arbete i Sverige idag eller om yrket är helt utdött.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 872
|
![]()
Väldigt fina vagnar!!! Men, Högervagnen (den ena av dem) saknar ett fönster för konduktören. Kanske han tröttna på arbetstiderna och stack hem..?
![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Tack Jockes,
det är det öppningsbara som skall öppnas när icke dörrsidan är vänd mot perrongen. Skall kolla detta!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 872
|
![]()
Perfekt Lennart!! Men jag undrar om strömavtagaren, tycker den dels sitter för långt bak, och är på tok för liten. Den ska väl ändå nå upp till en höjd på ca 6m? (mätte precis, och "standardhöjden" på Spårvägskontaktledning i Trainz är 5,5-6m vid en mätning jag nyss gjorde, så nog borde den vara högre (ser jättekonstigt ut tyvärr vid nuvarande spårvägar jag har byggt)).
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Jag har valt att lägga kontaktledningshöjden på 5,0 m på alla spårvagnar för att få kompatibilitet. En verklig strömavtagare har en funktionshöjd mellan 4,2 och 6,5 m. tyvärr finns inget sådant i Trainz. En sak till: Jag laddar upp massor av bilder under byggets gång, just för att få feedback DÅ, att komma med sånt där efter att vagnarna är uppladdade kommer jag inte att bry mig om !!! Om man inte gillar mina strömavtagare så varsågod och bygg egna då!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-12-22 klockan 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Tog en snabbkoll angående höjden för svenska spårvagnar.
Där ligger höjden i snitt mellan 5,2 och 5,5 meter (Frankrike runt 6 meter) Mustangen ligger på 5,1 meter i Trainz (M5 har jag inte kollat på). Tyskarna har byggt några banor för spårvagn till Trainz och deras höjd i Trainz ligger på ca: 5,4 meter. Om du kunde få upp strömavtagaren till 5,4 meter, då finns det mycket tyskt spårvagnsmaterial som man skulle kunna använda.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=106
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 153
|
![]()
Att följa utvecklingarna på spårvagnarna i Göteborg kan ju inte vara roligare
![]() Speciellt när de fungerar i Trainz med ![]() ![]()
__________________
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz |
![]() |
![]() |