Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-03, 04:01   #1
trainz2007
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 153
Thumbs up Wow!

Wow!
Bra jobbat lan!
Har inte postat här på ett bra tag nu, men nog dags eftersom att Markus tjatar och visar hela tiden bilder och länkar härifrån igen varje gång man åkt till honom eller via sms
Känns som att hela vår rutt Projekt Göteborg håller på att bli fullvuxet!

Väldig fin M25a, väldigt små justeringar för att den ska bli perfekt, så suveränt jobb!

Nu ska jag kika runt lite överallt här på forumet och kommentera inlägg
__________________
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz
trainz2007 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 04:34   #2
trainz2007
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 153
Exclamation

Och en liten "petimeter" av en kompis som även kör spårvagn i GS.
Vänstervagnarna hade ej bakdörr, bara högervagnarna.
Men när det/om det byggs en höger vagn någon gång av dig lan så får den gärna ha en dörr där bak




Bilder: GOOGLE

För övrigt skulle jag inte ha något emot den sista dörren om det skulle vara krångligt att tas bort
__________________
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz

Senast redigerad av trainz2007 den 2014-01-03 klockan 04:36.
trainz2007 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 06:20   #3
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 377
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Det fanns m25r vänster vagnar både med och utan bakdörrar https://www.sparvagssallskapet.se/fo...p?f=17&t=25011
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 09:56   #4
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 377
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Var precis på vagnhallen och kollade med bilder ... Det ligger till så att pga m32 och alla tidningsskriverier råder totalt foto förbud i alla gs vagnhallar (Rantorget, Majorna och Slottskogen) dock gäller det inte Ringlinjen så vi får sätta vårt hopp till Gbgtram och ska hålla utkik om jag får syn på någon av deras m25 ska jag fram med kameran
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 12:58   #5
trainz2007
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
Det fanns m25r vänster vagnar både med och utan bakdörrar https://www.sparvagssallskapet.se/fo...p?f=17&t=25011
Haha, grymt fynd


Däremot har Ringlinien endast 1 utan bakdörr som vänstervagn, sedan 2st högervagnar med bakdörrar.
Ska ändå till vagnhallen om 1-2 dagar för att fixa lite saker, så funkar lånemobilen som den ska så kan jag ta lite bilder på vagnarna ifall GBGtram inte hinner.
__________________
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz
trainz2007 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 16:35   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Slutputs av VT-vagnen ...

... pågår för fullt.
Det blir bakdörr, för jag skall ju spegla fram HT-vagnen sedan !!!!

Bakdörrarna öppnades utåt medan fram och mittdörrar var vikdörrar som öppnades inåt. Bak och mittdörrar manövrerades genom att dra resp skjuta upp dom med befintliga räcken på insidan. Om ingen steg av förblev de stängda och tvingade folk att gå på fram (det rådde ju enmansbetjäning).

I övrigt tillsnyggade framdörrar, fungerande torkare, mer naturlig fönsterton och en animerad skyddsgrind bak som fälls ut när man kopplar två vagnar (STLVehicle).

I väntan på hyttbilder skall jag spegla fram HT-vagnen:

Tack för god support!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20140103_0001.jpg (211.9 KB, 119 visningar)
Filtyp: jpg lan_20140103_0002.jpg (239.9 KB, 119 visningar)
Filtyp: jpg lan_20140103_0003.jpg (221.7 KB, 120 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 17:39   #7
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
Standard

Väldigt snyggt Lennart! Men framdörrarna verkar inte täta. Dessutom tycker jag fönsterna på mitt och bakdörrar är för små, och har inte dem runda hörnen, se bild:

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...et_2013_05.jpg

Bygeln ska väl dessutom ha två kolslitsskenor, alternativt att den ska vara bredare? Tycker den inte passar in som den ser ut nu. (http://olasand.se/WP/wp-content/uploads/2012/12/200.jpg)

Ja, tyvärr är det fotoförbud hos GS... Ska se om jag eventullt har någon bild på en M25 hytt från i höstas. Vagnen har även en rangerkontroll, så man kan styra vagnarna bakifrån, så man kunde köra åt "fel" håll utan att backa från förarplats

EDIT: jag undrar dessutom om inte taket är för mörkt på denna "Orginalfärgade" VT-vagn.

EDIT2: Hittade en bild på nätet (från en blogg) på förarplatsen delvis: http://olasand.se/WP/wp-content/uploads/2012/12/224.jpg
__________________
//Joakim Wahlberg

Senast redigerad av Jockes den 2014-01-03 klockan 17:43.
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 18:08   #8
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 377
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Edit 2: då skiljer det rätt mycket på m25 och m28 i hytten m28's hytt hade inte passat alls...
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009