![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
FPS ja... Min dator är väldigt kraftfull och klarar det mesta, så jag tror itne det blir några större problem på ett tag.
![]() Iaf. Spårdragningen är klar. Förbindelsen mellan Borlänge och Falun är klar. (Det var inte så lätt), men jag måste justera höjden på spåret så det passar in i landskapet, eller tvärtom. Sen börjar jag med dekorationen och "allt det andra". Tog mig ca. 15 minuter att köra på 120-130 km/h.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. Senast redigerad av ADDE den 2014-02-25 klockan 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
I falun har vi mätpunkten km 0+000, dvs. startpunkt, enligt linjeboken. Ca 700m efter driftplatsen mot Hinsnoret så är STH från 70 till 90 Km/h. Men jag undrar exakt vart nollpunkten ligger? Någon som kan ta reda på koordinaterna eller ta en bild på aktuell placering (om någon signal eller skylt står där), kan det vara infartssignalen till platsen, tro? Enligt linjeboken så är STH 70km/h igenom stationen!
Eller så kanske jag bör utgå från några signaler ute på linjen, de är alltid utplacerad på linjeboken, som kan ge mig en exakt mätning på skyltars placering. Länklista (mest som hjälp till mig själv) Trafikverket Linjeboken Gävle Järnvägsfoto.se Lokman.se Järnväg.net
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Kilometertekniskt utgår jag från Hisnorets södra utfart, "mellan"signalerna Hno 1/5 & 2/5 är utplacerade, då de hade bäst bildreferenser och exakt placering enligt linjeboken (8+577 enl. linjeboken.) Kilometertavlan i mitten är bara en personlig anteckning/markering på att 8577 är just på den punkten. (Kilometertavlan placerade jag ut efter att jag tog bilden)
EDIT: Finns det riktiga kilometertavlor med lutningar till TS2014?
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
-Gällande hastighet har justerats för att stämma överäns med linjeboken. Sträckor med dubbla hastigheter så har jag överskridande hastighet som primär och standardhastighet som sekundär, tills jag hittar en bättre lösning...
-Alla signaler i Hinsnoret och Ornäs är placerade och namngivna. -Alla spårs höjd är justerade. De har också bytts ut till SE Wood Track. Lofts är på G. -Borlänge har fått sina gula sidings i de viktigaste ställerna. De i den stora godsbangården är dock ej namngivna. - En hel del testkörningar, och provbygge av scenarion...
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Med tiden när man har placerat ut signaler så gott det går så märker jag att det inte finns så mycket länkar på dessa. Är det något man själv kan ändra på eller måste jag be er objektskapare att fixa scriptet?
Det jag behöver är... -DV4, DV6, DV7 och H3 med 5 länkar/Tågvägar, varav en huvudlänk. -H5 entrésignal med 20-25 länkar. Borlänges bangård är stort och har många infarter och utfarter, samt uppställningsspår.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
-Sträckan Ornäs-Hinsnoret är elektrificerat!
-Några nya spår mot industrier i borlänge är byggda. ...Typ det! Vad tycks? Lite feedback?? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! ser riktigt bra ut
![]()
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]() Citat:
Länkar går att ändra i blueprintet för signalen. Jag skulle nog valt att göra en kopia på de nuvarande signalerna och döpa om dem till något liknande bara för att inte skriva över nuvarande signaler hos andra när/om du släpper rutten. Du kanske bör PMa KMW för tillstånd, men i hans asset mapp så finns t.ex. SE DV4 Signal.xml öppna den med någon form av läsare och hitta raden som säger NumberOfTrackLinks och sätt antal. Jag har inte testat detta själv, men något jag också behöver så bra om det skulle fungera. Vad jag kan läsa av scriptet som styr det så bör inte fler länkar ge några problem, men man vet aldrig.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Äntligen är hela Domarvets spårläggning färdiglagd. Det enda som återstår är höjden, något jag är väldigt osäker om för tillfället. Jag får nog jobba på rätt mycket med landskapet i området.
Även upphängning av kontaktledningen Ornäs och vid infarten till domarvet är klart!
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
|
|