![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Kul att du kommer igång.
För att kunna exportera den behöver du en textur som är ett Kuju Material (Plugin från deras sida om du inte har) TrainBasicObjectDiffuse fungerar bra för "clutter". Texturen måste vara i .ACE format. Sen måste objektet heta på ett speciellt sätt: 1_0512_stavla t.ex. Då kommer RW att ladda in och visa objektet på 512meter. Det måste vara fyra siffor. När du väl exporterat krävs ett blueprint. I Source mappen i RW skapar du en användare, i den mappen en kategori. Jag har för mina objekt enligt railworks\Source\Soden\Scenery och däri flera mappar beroende på, men det behövs inte. Gör även en mapp som heter textures i den mappen du skapar. Din 3d fil kan behöva ligga i mappen du skapar och den tillhörande texturen i textures mappen innan export så att det är rätt sökväg till texturen. I blueprint editorn (via Utillites) skapar du ett blueprint genom att högerklicka i din mapp, New Item... välj Blueprint och Scenery blueprint. Ge blueprintet ett namn I Display Name väljer du vad objektet ska heta i simulatorn Description Category Välj en kategori som passar objektet, Clutter eller Modern Signals kanske passar tavlan Render Component Geometry ID sökvägen till den exporterade .IGS filen Collision geometry ID behövs inte för scenery objekt Shadow type brukar jag välja None Detail level genertation range Ha 10 i båda fälten Testa att exportera. Hoppas det inte blev för grötigt. Lycka till.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |