![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
En snabb fråga till er som gjort modeller till RW innan, låter ni dörrar och pantografer vara egna objekt?
Tänkte att det blir grymt knepigt att animera inlåst geometri?
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Grymt jobb! Härligt att det går fort framåt också
![]()
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
![]()
Ja dom ska vara egna objekt länkade till loket. Om jag kommer ihåg rätt.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Allt som ska röra på sig ska vara egna objekt. Boggi/Hjul animeras av motorn och räcker med att dem heter rätt så förstår spelet vad dem ska göra. Övriga grejer behöver en animation för att röra på sig.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]() Citat:
![]()
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
|
![]() |
![]() |