Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-21, 16:28   #7
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Tror fortfarande inte att du fattar riktigt vad jag menar, så här kommer en bild på när jag testade det i Blender:



Det turkosa är en armatur (tror det heter samma sak i Max) där den sista bonen har en Inverse Kinematics constraint med emptyn (attachment point i Max?) som target. När man drar i emptyn så kommer då armaturen att vecka sig fint, precis som en bälg. Själva duken (genomskinlig här för att man skall se hur det ser ut) binds till armaturen med weights, här lät jag Blender räkna ut vilken bone varje vertex skulle tillhöra automatiskt, vilket gav helt acceptabelt resultat.

Detta skall vad jag har läst någonstans gå att få in i Trainz, i alla fall ifrån Blender. Men går det i från Max?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009