Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-14, 02:05   #1
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Dock så ser det mesta som man lägger in i UE4 sjukt bra ut utan mycket arbete. Antar att du menar att om utvecklarna gör en mer detaljerad och fin modell så ser det bättre ut

Jag skulle vilja se mac-support. UE4 har ju stöd för mac så det vore ju inte jättesvårt att fixa. Dock vet jag inte hur enkelt det är. Har inte pillat så mycket med UE4 än. Har dock lekt lite mer i unity och där är det ju hur lätt som helst att "porta" (okej kanske fel ord då man inte direkt portar spelet) till PC, mac, android, iOS, etc.

Men när det gäller fysik tror jag inte det blir mer avancerat än idag. Vet inte om det var detta kungsfisk snackade om. De flesta som spelar TS2015 gör just det, spelar det. Tror inte att de gör det för att få en ultrarealistisk upplevelse. Det gör inte jag. Jag kör för jag tycker det är kul och vill ha det relativt enkelt. Kunna dra i en spak och så rör det på sig. Ha en avkopplande stund typ. Vore dock kul om det finns stöd för mer realistiskt spelande också.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-02-14, 11:04   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Helt plötsligt la newS IORE upp till download. Är det bara för TS2 som kommer? Efter så många år, det tycker jag är tråkigt.
Jag kommer inte ha TS2 för det kommer inte få plats till min dator.
Tack för mig!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-14, 11:33   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Hej igen!
Jag grubblade om vad som kommer att hända med TS2. Kommer all svenskt d.v.s. hus, spår, signaler, m.m. bli av? Vilka har tid att bygga dem? Det blir tveksamt, tror jag.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-14, 12:56   #4
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Att ta fram TS2 kommer att ta sin tid tror jag.
Vi ska vara glada om den kommer till hösten tror jag, men det kan ju ta till 2016 också. Så jag tror vi inte behöver agera så mycket än,
men det är intressant hur det utvecklar sig.

Angående svenska objekt som kanske försvinner. Nu gissar jag, men de borde väl vara gjorda i något cad program eller liknande och har man kvar denna cad fil borde det väl vara lätt att få över objektet in till nya versionen. Men script på signaler vägskydd o liknande måste nog helt göras om tror jag.
-----------------------------------------------------------------------

Sedan har de ju köpt Microsoft flight simulator av Microsoft
De har fixat till den (bugfix) och lagt den på Steam, men i grunden är det samma flygsimulator som kom ut 2006.
Dovetails har gjort en grupp av personer som nu håller på att göra en ny version av flygsimulator. Gruppen verkar innehålla folk från gamla Microsoft som byggde flygsimulator X

Se intervju med chefen Tim Gatland, Chief Technology Officer for Dovetail Games Länk
pratas även lite om tågsimulatorn.

Så Dovetails har nu två stora projekt på gång men de är väl över 100 personer nu och verkar som det ökas.
Man vet ju inte om man nu försöker att ha gemensam plattform på något vis.

Om nya versionen av flygsimulator blir mer som ett spel blir det ett himla liv gissar jag. För man använder ju Microsoft flight simulator X att öva piloter med tror jag.
Den har en otrolig realism anser jag i den nuvarande version.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-14, 12:56   #5
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

För alla som köpt många DLCs kan man bara hoppas på att de exporterar alla modeller på nytt för TS2, antingen gratis vilket är tveksamt men att man kanske får betala en betydligt lägre summa om man redan äger modellen för TS15. Dovetail har alltid fokuserat på att släppa DLCs för att tjäna pengar och jag tror inte det blir någon förändring på den sidan framöver men man kan hoppas att de samtidigt ger ut vettiga modverktyg för communityn.

Jag har själv inte haft någon tid till TS på senaste tiden och det är osäkert om jag kommer göra så mycket mer innan TS2 men vi får se. Ett problem som gjorde att jag tröttnade lite var när jag bytte 3Dsmax version och plugin till TS slutade fungera och alla material etc. måste göras om.

Vi är inte så många som håller på med TS i Sverige och än mindre som utvecklar för det, men vi får hoppas att en ny version ger lite nytt intresse och att vi kan hjälpas åt att få ut modeller, signaler etc. tillsammans.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-14, 13:14   #6
newS
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ostfreesland/Tyskland
Inlägg: 580
Standard

If it is necessary the old models to convert, I will convert my models. I hope that it does not make too much work.

I am glad about the new graphic engine.
__________________

Senast redigerad av newS den 2015-02-14 klockan 13:16.
newS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 22:51   #7
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard Unreal engine 4,7 släppt

Nu har de släppt version 4,7 av Unreal Engine.
Enligt dom är den de största release de gjort.

Vet inte vad detta innebär för utvecklingen av simulatorn
Men jag tycker det är lite intressant.

Länk
Ps just nu ligger inte sidan uppe (onsdag kväll) pga underhåll.
Denna länk går

Länk träd
Länk skog

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-25 klockan 23:06.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-25, 23:04   #8
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Vet inte riktigt vad som är nytt men vad det gör för simulator beror ju på om de använder de nya funktionerna i Unreal
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009