![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Det här meddelandet kom via epost i går. Det är utskickat av Projekt Update/N3v Games.
The first release candidate/final beta build is now ready for download and testing.* Log in to the centercode beta test website for more instructions. Jag har gått igenom alla möjliga sökalternativ. I downloadslistan för TAN:E återfinns som sista post Wallpapers och dessförinnan TAN:E ver. 1.1, d v s den senaste. Endera är budskapet en otroligt svår miss eller ett dåligt skämt. Jag har försökt att slå larm till N3v men stupat på de förb-e spöksiffrorna/bokstäverna. Att kontakta N3v support är i praktiken omöjligt – åtminstone för mig. Tills vidare kan jag rapportera att jag sysslat en hel del med TAN:E – tyvärr bara med negativa resultat som följd: Upptäckte att minimappen fungerader inte. Slog larm. I ver. 1.1 hade minimappen förbättrats något men pilarna fungerar inte liksom zoomen. Har lagt in en 2012-bana med hiskelig tresultat som följd (se inlägg ovan). Har gjort arbeten i banan men Spara kör en evig loop oc h datorn måste tvångsstoppas.. Importerade objekt som accepteras av TAN:E går inte att lägga in. Objekten finns i Surveyors HUD-ruta som OK men sen är det stopp. Ursprungligen lovade TAN:E att objekt som fungerar i 2012 också skall fungera i TAN:E. Sedan har man ändrat sig att det kanske behövs mindre justeringar eller ta ner dem från DLS.Objekten från DLS som jag testat går inte in. Om två månader läggs TANE ut. Det är nog i tidigaste laget. Har svårt att tro att vi får uppleva nordiska banor i N3v:s flaggskepp. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Är det CE 1.1 som är den sista variant?
Den har jag hittat på My Trainz sida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Om man går hit och loggar in.
https://anewera.centercode.com Där hittar man Trainz: A New Era, går man dit så hittar man My Task List - Install/Test TANE RC1. Detta ser väl ut att vara rätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Det står helt klart nu att RC1 är en fullständig version på 8,4 GB - d v s nattarbete för datorn. Dock kommer om några dagar en patch-version. Om man vill slippa att ta bort TAN:E i onödan kan det vara klokt att vänta några dagar.
Den tidigare versionen 1.1 (72079) är ungefär lika stor. Det är ju också möjligt att patch-versionen kan skrivas över RC1. Att inte uppge att den utlovade realease-versionen heter RC1 är klantigt. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Vad tycker ni om RC 1?
Jag undrar om jag verkligen tycker den är så revolutionerande. Utav de banor som kommer med är det bara en rätt tråkig bana som har de nya växlarna och ingen tycks ha bankade kurvor. Trotts att jag nu har en mycket bättre dator är det fortfarande väldigt trögt att förflytta sig på den engelska banan, specialitet om jag tar upp kartan. Dessutom tycker ju jag att nu när de ändå är uppe vid Edinburgh har de ju missat en stor tåg attraktion, Forth Bridge. Kanske de senare kommer med banan Edinburgh till Aberdeen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
När det gäller RC1 håller jag med dig, det känns inte som en revolution. Utseendet är inte markant förändrats från TS2010 tycker jag och det var ju främst det man skulle ändra på. Däremot så vill jag säga att iaf på min dator så flyter RC1 betydligt bättre än den förra releasen. Men fortfarande så upplever jag det som att en jämförbar bana skulle gå fortare i TS2010 än i TANE, men jag har inte haft tid att testa det ännu. De banor som är med har förhållandevis få träd vilket oroar mig för träden på de banor som finns tycks sega ner TANE rejält. Och är det något vi här i Sverige har är träd så om TANE inte kan hantera träd faller det platt enligt min mening. Är det någon som har ett tips på någon rejält skogig bana som finns som man skulle kunna testa i TANE? Den bör mao finnas på DLS så det är enkelt att få tag i den... |
|
![]() |
![]() |