Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-19, 13:25   #1
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Har tagit tillfället i akt och laddat ner speedtrees modell Pofig och som troligtvis går in i TANE-

Troligtvis? Jag kan inte testa björkarna beroende på att jag inte lyckats få in senaste T:ANE-versionen - trots TRE nedladdningar! Tidigare version har ominstallerats bort.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Pofig-björk.jpg (130.2 KB, 166 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-04-21, 15:00   #2
Nils Blid
Medlem

Standard

Har efter ett antal turer kommit in i T:ANE CE. Jag har tidigare lagt in Cabbanan i TANE (se föregående sida) och gjort det nu igen. Någon större skillnad tycker jag mig inte se.

Har tagit ner Tannen am hang från DLS oc h till min förvåning gick den in. Tannen am hang är att användbart objekt eftersom granarna som står på marktextur inte är beroende av gridlinjernza. Tannen kan vridas, placeras hur som helst och är höjd- och sänkbar. Upplever dock att den är inte alls lika snygg som i 2010 och 2012.

Rälsen får man lägga in själv - fem-sex mil - usch.

Niss
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Tannen 1.jpg (157.7 KB, 143 visningar)
Filtyp: jpg Tannen 2.jpg (139.8 KB, 143 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 21:18   #3
Nils Blid
Medlem

Standard

N3v:s nya växlar har efterlysts här i Forum. En (finns fler?) har jag hittat och den heter "1 track wood TANE". Jag har lagt in den i T:ANE och kan bara konstatera att själva växeln är A/ snygg och B/ fungerar bra.

Jag har också fått in Emges´ Lever manual right/left och som fungerar bra tillsammans. Vill man dessutom ha en växellykta så tar T:ANE emot Korvtigers variant.

Nise
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Växel.jpg (196.8 KB, 115 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:13.