Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-26, 14:01   #1
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Är det många assets som har samma problem som behöver fixas? Det är ju träligt att vara tvungen att fixa alla saker för hand, men om det är liknande fel på många grejer så kan man ju skriva ett litet program som gör jobbet åt en.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 14:11   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Det vore ju bra!
Just nu undersöker jag asset för asset. Byggnader har rel. få fel medan däremot rullande mtrl. har många, bl.a. svenolovs skriptsystem.
Jag skall försöka notera vad som är de mest frekventa felen för varje kategori, men ibland är det fel på vissa dependencies av olika slag.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 14:58   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Coronor

utformades förr så att samma fil användes som textur på Corona-meshen OCH som screenshot för att hålla storleken nera. Detta är numera förbjudet i TANE som genererar nedanstående svårtolkade felmeddelande:

"raw image file" är tydligen filen i thumbnail-containern !???
De följande två bilderna visar vad som måste ändras:
(jag kopierade yellow.tga och döpte om den till screen.tga samt ändrade i thumbnail-containern.

Om Korvtiger kan sno ihop ett program som gör dessa ändringar slipper jag sitta och göra samma sak på alla hundra-tals coronor jag gjort.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg error.jpg (96.0 KB, 821 visningar)
Filtyp: jpg corona.jpg (188.5 KB, 829 visningar)
Filtyp: jpg config.jpg (145.8 KB, 825 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 20:04   #4
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Det här blir nog enklast om du öppnar alla coronor, stoppar alla asset-mappar i en zipfil och skickar dem till mig så kan jag göra det på min dator. Har lite program och verktyg som underlättar sådanahär jobb.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 21:44   #5
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Exclamation

Jo Korvtiger, det är nog bäst så, skall göra det framöver.
En glädjande sak är att importen av gamla SJ V3 blev ganska bra
Inge stora fel. svenolovs skript svaldes med mindre fel. Endast lampor och driver ställer till problem, STLKoppel verkar funka liksom hytten (så när som på en ny tag (control-type ?). Jag forskar vidare.

Måste säga att CM i TANE är mycket mer lättarbetat än i TS2010, jag som varit så skeptisk (Credits N3V!)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg V3.jpg (137.3 KB, 807 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 23:27   #6
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Var det inte kompileringsfel på STL common source? Hade för mig att STL-koppel inte gick att få in alls, eller var det bara signalsystemet?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-27, 08:27   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jo, jag tror att det var vovven som inte fick sina ånglok att fungera i TANE om han inte tog bort STL-delarna? Men det var ju i nån beta-version?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009