![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Bra att det löste sig!
Ja, det finns en hel del vagnar från den perioden faktiskt som jag har byggt i mitt teakvagns- respektive plåtvagnsprojekt, samt en del enstaka vagnar som Lan byggt. Sedan så beror det ju mycket på vilken epok du vill köra, Pa-loken användes ju från mitten 1910 talet då de byggdes ända fram till slutet på 1950-talet. Under de första 10-15 åren av Pa-lokens livstid så är det framförallt dessa som är intressanta: Teakvagnar med gavelplattformar 1910t-1930t: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31377 Klassisk resgodsvagn F1 1910t- : http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31528 Plåtvagnar med gavelplattformar 1890t-1920t: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35599 Och en liten bild från tiden då det begav sig: http://www.samlingsportalen.se/getit..._Jvm_KDAE06444 Vagnarna tror jag är: F2a (ångvärmevagn), brunmålad H3, CFo1, Ao2 md1902 och lite längre bak kan man skymta något som ser ut som en C2b/C2c.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |