Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-09-16, 20:37   #13
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Bra att det löste sig!
Ja, det finns en hel del vagnar från den perioden faktiskt som jag har byggt i mitt teakvagns- respektive plåtvagnsprojekt, samt en del enstaka vagnar som Lan byggt. Sedan så beror det ju mycket på vilken epok du vill köra, Pa-loken användes ju från mitten 1910 talet då de byggdes ända fram till slutet på 1950-talet. Under de första 10-15 åren av Pa-lokens livstid så är det framförallt dessa som är intressanta:
Teakvagnar med gavelplattformar 1910t-1930t:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31377
Klassisk resgodsvagn F1 1910t- :
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31528
Plåtvagnar med gavelplattformar 1890t-1920t:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35599

Och en liten bild från tiden då det begav sig:
http://www.samlingsportalen.se/getit..._Jvm_KDAE06444
Vagnarna tror jag är: F2a (ångvärmevagn), brunmålad H3, CFo1, Ao2 md1902 och lite längre bak kan man skymta något som ser ut som en C2b/C2c.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009