![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Testet ovan, är gjort i Build 74885. Sen har jag gjort ny test i Build 78660 med samma resultat. Tane fixade uppdatering automatiskt till mig och då såg jag bara dessa steg. Från Build 74885 to 75971 to 76536 to 78660 Men jag bevakade inte hela uppdateringen, så jag vet inte om Build 76401 var med på ett hörn.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... kan man göra som jag gjorde med G AF.
Kopierade g.tga och g.texture.txt från vagnen till texgroupen. sen infogade den sist i texturecontainern i config, och repeterade den i stringtable som sista tag. (se bilder), Detta löser tillfälligt problemet men man får två "Blå-vit" på rad i propertyrutan, men det stör inte en gammal Göteborgare ![]() Frågan är vad som händer när/om NV3 rättar buggen ????? Vad säger vår Guru Korvtiger ????
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Då buggen är bekräftad i senaste builden av TANE så föreslår jag att vi gör på detta viset:
Jag postar på TANEs forum om problemet och hör vad de har att säga, om fler upplever det osv. Tror att utvecklarna läser forumet, så de kan säkert svara på om det är en känd bugg som redan står på listan över buggar som de ska fixa. Beroende på responsen där så skickar jag in en buggrapport till N3V, så får vi hoppas att de har tid att fixa det till nästa patch. Eftersom jag själv inte har TANE (än) så får ni kanske utföra tester åt mig ifall det ställs frågor på forumet.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Fick inget svar på mitt inlägg i Trainz forum över helgen, så jag har skickat en buggrapport till utvecklarna av TANE, så får vi se om de har tid att fixa problemet.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Inför TANE-liseringen av mina objektupptäckte jag att de flesta hytter inte fungerade i CAB.mode (skriptfel gör att reglagen är låsta). Jag håller på att titta på detta och har gjort vissa framsteg.
Men nu undrar jag vilka hytter som inte fungerar i TS2010-12 ??? Rapportera snälla !!! DS Trähytt och Du Stålhytt har jag "patchat" så de fungerar men jag vill göra det med alla som inte funkar! Sen får loken 2-färgade fönsterglas i TANE med en brun del nederst, det måste också rättas till om det går, nån kanske vet vaffö? - se bild: EDIT: Det var alpha-texturens bakgrundsfärger som var fel
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-10-20 klockan 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Jag och Lennart har lyckats få kontakt med folk som har tillgång till en inre del av N3Vs TANE-forum, där man kan ta kontakt med utvecklarna direkt. Men de har bett om ett exempel på problemet, så jag har fixat en test-låda och skulle bara vilja att någon testar att den har samma fel i TANE som mina vagnar.
Den har tre texturer med siffror på, 1:Röd, 2:Lila, och 3:Grön. Den röda skall alltså bara dyka upp när man sätter ut ett objekt och den röda texturen slumpas fram, annars när man väljer textur i property-panelen så skall man bara kunna växla mellan Lila och Grön (och den gröna bör visas även när det står att den röda texturen skall visas i property-panelen). Stämmer detta i TANE ni som har och kan testa?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Satte först ut 20st och dom slumpades fram som på första bilden. Sen satte jag ut flera stycken och det var först vid fjärde försöket, som jag fick fram den röda. Tog bort dom andra tre. Sen körde jag via ? fram mellan textur-valen och fick dessa resultat. Ni kan samtidigt passa på och nämna för era kontakter. Att det inte går att köra Print Scrn när Properties-rutan är uppe. Bilderna hamnar inte i Screenshotsmappen då. Så jag fick ta en bild i taget och klista in i Paint Shop Pro 9. När jag stängde rutan, så gick det bra att ta screenshots igen. Så första och sista bilden är hämtade ur Screenshotsmappen och dom andra är inklistrade i Paint Shop Pro 9. .
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
För det är samma problem i Tane, som det är i TS2010. En texture in i portalen och sedan när vagnsetet kommer tillbaks, så har vagnarna fått nya texturer. Själv skulle jag vilja, att samma vagn som går ut, återvänder med samma texture. Bildexemplet från Tane, där får vi fortfarande glömma bort första vagnen (vit 1), då det är första texturen från själva vagnen och just det problemet som dom håller på att lösa. Men det vore ju kul, om dom även kunde lösa problemet med portalerna och texturegrupp, som vi har haft sen TS2010 och troligare ännu tidigare. .
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Lan: hur menar du att det ser ut i TANE? Hade de inte lagt till någon collision-detection för att urspårningar skulle bete sig mer realistiskt, eller var det bara ett stretch goal i Kickstarterkampanjen?
Ekan: Tack för länken, hade inte sett den posten! Är det någon som laddat ned denna build och kontrollerat att det faktiskt är åtgärdat? Edit: Det verkar vara en intern build som de pratar om, så ni får nog vänta på nästa service pack.
__________________
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2015-10-28 klockan 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Jag hittar inget sätt att fixa detta, själva urspårningen går att göra realistisk, men i slutänden buntas hela tåget ihop med lok och alla vagnar på ett ställe - 3 bilder på hela förloppet, sista bild är nära slutläget.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... i TANE:
Jag satte build 3.7 på Sveolovs signalskriptbibliotek, rättade några trivialfel och det hela slutade med 2 felmeddelanden (se bild). Vet inte om detta kan hjälpa Svenolov ?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |