![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Vad gäller redigering av färdiga modeller är det ett mycket känsligt ämne. Vi skapare har olika metoder och tillvägagångssätt för att få olika saker att fungera optimalt i simulationen. Man tillämpar texturer efter egna knep och i strålkastarnas fall är det optimalt att de använder samma.
Det finns nämligen ingen anledning att använda separata texturer för det ändamålet. Utan ett otillåtet intrång ser jag ingen möjlighet att dela upp så att strålkastare 1 och 2 får behålla sin textur, medans 3 och 4 får en ny. (Nu vet jag inte om loket i fråga har fyra strålkastare, det var bara ett exempel). Det kräver manipulering i former som inte uppskattas hos skapare. Du får nog helt enkelt nöja dig med de befintliga texturerna och redigera så gott det går. Alternativet är att bygga en egen modell från grunden, däremellan är alla mellanting i princip otillåtna. Mvh |
![]() |
![]() |