![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... i stora sjok. Jag har börjat köra en bokstav i taget för olika categorys från CM 3.3 till TANE Manage content och det är förvänansvärt lite att rätta till
![]() Tekniken är att öppna ett antal assets i CM 3.3 for edit (Ctrl-E) sen när alla är markerade klicka på "View Dependencies" och öppna de som inte är builtin för edit. Sen till "Open for Edit"-fliken och markera EN och "Shift-Ctrl-E", backa upp ett steg och markera alla och sen bara dra dom till TANE Manage content med Today valt. Ett par hundra per dag hinner man väl med! En bild på min hemstation i TANE:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Har upptäckt att en del grejer blivit röda i SP1 som inte var det förut i TANE. Det är ett fåtal av mina passagerarvagnar samt bland annat tendrarna till B-loket. Det verkar vara attachments som saknas i meshen, men som refereras till i configen, vilket CM aldrig klagat på tidigare. Verkade lite konstigt då jag autogenererat alla mina attachmentnamn till vagnarna, och även genererat referenserna till dem i configen, vilket jag visat i någon post tidigare. Det borde inte kunna bli fel, men tydligen har det blivit det.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 873
|
![]()
Jag kan tyvärr inte använda TANE (datorn klarar ej av det), men tänkte försöka anpassa rutten jag bygger för att åtminstone kunna överföras till TANE. Frågan är bara, fungerar fortf trunda's och JVC gräs/blommor odyl?
Eller ska jag försöka använda annat gräs? (framförallt, ser det gräset bra ut i TANE om det väl fungerar? Har för mig det ser lite fult ut i TS12 då formatet väl inte riktigt stöds?) Just nu har jag prövat en som heter Grass 03 av drstrach, som är av Spline-typ. (Finns här). Det ser helt OK ut men känns riktigt pixligt i vissa vinklar. Skulle jag nämligen bygga hela rutten med JVC och G: Grass-växtlighet och det inte fungerar i TANE blir det ju en aning jobbigt att ta bort alla de tusentals grästuvor man placerar ut för att ersätta med spline-gräs så vore kul att höra vad som fungerar (eller om ni rekommenderar något annat för TRS10). Tack på förhand, //Jocke
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Greenery (G
![]() ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |