![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
Var hittar jag en beta? Jag har nog den äldsta versionen som stannar i Sthlms Central.. //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Train-sim.com förslagsvis. Jag är för förvirrad för att ha koll på vad senaste offentliga version innehåller, jag TROR att det är Gnesta - Sala. Nog är V3 det senaste jag släppte? Hjälp mig någon...
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Jag har en Beta
![]() Om jag kan få msts activity editor att funka i windows 10 har jag tänkt mig bygga aktiviteter med AI trafik, mötande trafik på dalabanens enkeltspår, pendeltågstrafik mm. En nattågs aktivitet har jag också i tankarna med särskilda paths. Allt upp till Björn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Skumt...
Jag kör MSTS RE, MSTS Aktivitets editorn osv i Windows 10 och det funkar klockrent. Har Du editerat MSTS att använda mer minne upp till 2 Gb?? 32 bitars program kan använda minne upp till 3 Gb men blir instabilt då. 2 Gb är en bra lösning. 64 bitars program kan använda i princip så mycket minne man har i datorn... Under egenskaper sen Mål på startikonen har jag lagt till: G:\MSTS\train.exe -toolset -mem:2048 //Wase
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-02-04 klockan 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Vilken storlek på RE editor fönster har Ni?
Själv kör jag 1400x1200px. Original MSTS RE har jag för mig är 500x600 någonting. Denna parameter kan man ändra i registerfilen med registereditorn. MEN där måste man veta vad man gör... Det är den filen som styr alla program i datorn. Vill Ni veta hur man gör lägg en kommentar. //Wase . |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag provade att förstora, visst blir det lättare att se men jag var ovan vid det efter att ha använt standardformatet i alla år. Är man ny ska man nog dock satsa på stort fönster från början!
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
-Ja, det är sant. Jag är ju rookie efter att ha legat på latsidan i 12 år...
![]() 53% av stockholm_30.zip, 1 tim 12 min kvar... spännande. Kan man ju åka Sthlm / Uppsala... //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Ser precis att jag tyvärr saknar train simulator editor and tools i min pärom, måste ha förlorat det nångång när jag bytte hårddisk :/
|
![]() |
![]() |