![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]() Citat:
Signalerna är bra även om Name-skylten saknas. I samband med moderniseringen av Nynäsbanan, vilket sker med Jkloket i förarsätet,har en del saker upptäckts.Hans kompetens kan inte ifrågasättas, Det allvarligaste felet, som jag ser det, är att blocksignalerna fungerar i en riktning, men dåligt i den andra. En förklaring kan vara på plats: Det handlar om enkelspåriga banor. Vad som kan inträffa är att tåg kan få grönt ljus på stationen även om ett mötande tåg finns på linjen. Vill någon att jag ska utveckla det så återkom. Lösningen är tills vidare enkel; ta bort blocksignalerna från en enkelspårig järnväg. En dubbelspårig järnväg berörs inte, det går bra att köra tåg efter varandra. Det kan nämnas att Jkloket har färska erfarenheten av bansträckningen Alvesta - Kalmar, som har likheter med Nynäsbanan. Där finns inga blocksignaler annat än två försignalerade mellanblocksignaler. Nisse |
|
![]() |
![]() |