![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Vagnnummer beror på ur många vagnar det är i tåget, det är väl därför de måste ändras. Alltså måste man ha två attachments på varje skylt - och sen måste det väl dessvärre skriptas!?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-06-08 klockan 18:20. Anledning: misstag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... blir nog bra när den blir färdig!?
Hundratals små ändringar varje dag ger väl så småningom resultat!? Lite bilder på "status novo":
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Ser oerhört bra ut (och den där X2an ser ju grymt jäkla läcker ut...
![]() ![]() Det enda jag har att påpeka är att dörrarna på X55an (och Regionor öht) är att dörrarna där det inte är lågt insteg är placerade högre upp än dörren med lågt insteg. Dessa bilder visar det ganska bra tycker jag ![]() http://www.frykmo.se/mj/projekt/x55/x55_vy_m.jpg http://www.ewenson.se/blogg/wp-conte...gina_800px.jpg
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Må så vara, trots att DHR ville ha låggolvsingång överallt, och det har de fått nu av mig!!!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
...som Monty Python sa. Det verkliga bottennappet i järnvägsdesign - SJ Y3 Kamel. Beställda 1964.
Jag kommer att visa lite bilder dåochdå på bygget. Jag börjar mina byggen med att från de ritningar man kan hitta fixa till buildingboxar för bygget. Sedan laddar man ner så mycket foton man kan hitta, Ett klippande, vrängande och skalande vidtar för att framställa texturförlagor. Från två bilder på Järnväg.net har jag börjat göra förlagor till motorvagn och manövervagn och mellanvagnarna. bilderna visar original och embryon till texturer. Man undrar vad man gett sig in på?????????? EDIT: Lustigt, men även det fulaste blir efter ett tag acceptabelt när man väl börjar bygga eländet ![]() Tre mellanvagnar under fas1 - UA3, UB3 och UB3b:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-06-14 klockan 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Kanske är nåt fel på mig, men jag tycker Y3orna är så jäkla läckra....
![]() Du är underbar Lennart!!! ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Strongt jobbat Lennart
![]() Hitta rätt ord för Y3ans utseende är inte det lättaste, men det är definitivt ett "one of a kind", och ska bli jäkligt kul att kunna köra i Trainz/TANE.
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |