![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Temat för dagen har varit spårvägar, totalt ett 150-tal nya kuider!
![]() * Kiruna spårvägar / LKAB spårvagn M1 från 1907 * Paket med 8 spårvagnar från Göteborgs spårvägar med massor av tillbehör Hittas under Lok/Övrigt
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Mer Göteborg idag!
* Paket med Göteborgs trådbussar som rullade mellan 1940-1960-talet.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Hej!
Jag har upptäckt en sak med Reginans mellanvagn, att destinationsskylten hänger fritt i luften. Det är bara själva displayen finns. Ingenting som håller fast den. Dessutom ska ju mellanvagnen inte ha någon destinationsskylt.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Vi får se om Lan orkar med att fixa det där. Tror han börjar bli rätt trött på moderna tingestar, så ni kanske får leva med det.
![]() ![]() Lite nya scenerysaker har hunnit komma upp idag: * NKlJ paket med 4 stationshus, ett lokstall, en lyktstolpe och ett fungerande stationsur. * Paket med Volvo PV56: or av olika varianter och med olika texturer.
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bra att du påpekar detta Robert! Jag hade förberett att ta bort destskyltarna på mellanvagnarna, men de föll bort (ur minnet) i allmänna tumultet under bygget. Det är väl dags att ta bort dom på riktigt nu !!??
EDIT: Sagt och gjort! Korvtiger uppdaterar när han får tid!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-07-05 klockan 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Ska vara uppdaterat på hemsidan nu!
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Idag har tre nya paket dykt upp på hemsidan:
* FJ Y2 'Silverräven' rälsbuss för Falkenbergs Järnväg * Motortrallor MTR56 och MTR101 * Två motordressiner med verktygsvagnssläp De två sista har jag valt att lägga under Lok/Övrigt då de inte riktigt passar in någon annanstans. ![]()
![]() |
#8 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hittar bara metersspår till LKAB. Hade inte Lennart gjort några gatuspår + vanliga spår till spårvagnarna också. Har för mig, att dom hette GS någonting i TS2010.
![]() |
#9 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Gått till Korvtiger för upload när han får tid.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
På allmän begäran:
![]() * Gatuspår för spårväg, 1435 och 1000mm spårvidd.
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Dagens "nyhet":
* Resgodsvagn littera F1 modell 1907/1902 Har uppdaterat min resgodsfinka för TANE och rättat till en del små fel. Till exempel så har gaveln fått dubbeldörrar och två fönster, vilket jag hade missat tidigare så jag saknade fotografiskt underlag till vagnen när jag först byggde den. Dessutom har den fått ett dokumentationsblad, så som alla andra mina vagnar har ifall någon saknar bättre kvällslektyr. ![]()
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Vi fortsätter i takten ett paket per vecka:
* Överföringsvagn Q37p för 891mm spårvidd med ramp och diverse lösa scenery-tillbehör I paketet medföljer G och O-vagnar som produkter, vilka kan lastas på överföringsvagnarna. Hittas under Vagnar>Godsvagnar ![]()