![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#28 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
.... dvs Korvtiger har föreslagit ytterligare attiraljer:
Tre provkranar till tankarna som man kan öppna och kolla vattennivån i tankarna. På bilden ser ni kranarna för sidotankarna, den övre rinner det ur om det är mer än 8 kbm i tankarna, den undre om det är mer än 2 kbm. Kommer inget ur den undre är det hög till att vattna vid närmsta vattenhäst. Lavemangsprutan är till för att suga upp lättflytande olja ur dunken och smörja de "kalla" glidlagren (hjullager,vevstakar, koppelstänger mm.) Denna olja fick inte bli varm så den började koka, därför står dunken vid ytterväggen. Annat var det med de tjockflytande oljor som användes på ångförande delarna (dunkarna på pannan).
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |