![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
|
![]() Citat:
* Jag laddade ner ett plugin till Blender som låter mig exportera filer till .igs * I zip filen fick jag tre filer (som heter igs_exp.. osv), dessa lade jag i mappen där jag tänkt exportera min modell. Så här ser adressen ut: \RailWorks\Source\Marmar\GenericObjects\Scenery\mi ne Mapparna gjorde jag på detta sättet utifrån klippet jag såg, tydligen behövde man en mapp som heter "Source" har jag förstått. * Jag exporterade filen till mappen ("mine") där resten av filerna finns som jag fick med när jag laddade ner pluginet. ![]() * Jag får endast en ".log" fil, har testat att döpa den till något simpelt (i detta fallet "gbg") utan någon förändring * I logfilen står det så här: https://www.itextpad.com/test22 EDIT: Ser nu att det i slutet av logfilen står " ERROR: Blender Mesh object 'Cube.115' has no collection of UV maps for tessellated faces (check material assignement)." Kanske det var därför jag ej fick någon .igs fil? ![]() Senast redigerad av marmar den 2016-12-19 klockan 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
|
![]()
Har testat att göra alla cubes till en grupp, och sen valde jag en textur bara för att försöka få bort felmeddelandet. Men jag får fortfarande denna fast än jag gav modellen en textur:
"ERROR: No valid texture found in material 'Material.011' in Blender Mesh object 'Cube.037' (check shader name and subsequent slots)." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Osäker på egentligen hur RW -exporteraren gillar att hantera grupper... jag har för mig att det brukar skräpa sig om jag glömt att göra dom individuella...
Du har många namn såsom 1_1000_cube.112, det följer väl inte riktigt namnregeln... Pröva att på ett objekt, ta bort punkten så den heter 1_1000_cube112 istället och sen bara exportera den för att testa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
|
![]() Citat:
Men har tänkt på en sak, stämmer det att texturerna måste vara i .ace format? Tror det kan vara det som ställer till det, då jag annars har dem i .jpg/.png formatet. ![]() Tänker nog annars vänta med att försöka få in modeller till TS tills Januari då jag tänkt köpa en ny dator. Just nu använder jag en Macbook till att modellera, och min systers laptop till Train Simulator (som är väldigt seg, tyvärr den enda Windows datorn för tillfället ![]() ![]() Senast redigerad av marmar den 2016-12-21 klockan 19:25. |
|
![]() |
![]() |