![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 353
|
![]()
Hej!
Fast det går att rotera en mesh i configen genom att lägga till taggen "orientation" i meshen som du vill förändra. Roteringen går att göra runt X,Y,Z axlarna, roteringen sker inte i grader utan i radianer (matematikernas favvis!), 180° är samma som pi. Så om du vill rotera ett objekt runt Z-axeln så skriv in "orientation 0,0,3.14159". lod1_0 { mesh-asset <kuid:609407:100191> mesh "Balis-y.trainzmesh" auto-create 1 orientation 0,0,3.14159 lod-level 0 } I det här fallet kommer propparna på balisen att visas österut istället för västerut som i originalfilen. Observera dock att det är inte säkert att ett objekts position motsvarar det som förväntas när det gäller X,Y,Z, så lite experimenterande kan behövas. Det går även att flytta ett objekt via taggen "position" och X,Y,Z i värde av meter, tex 0,0,0.91 för att flytta ett objekt en Yard uppåt. mvh Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |