Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-18, 03:41   #32
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

Fortsätter resan 10 km. norrut och når då Smålands Burseryd.

Strax efter avgång från Broaryd nås en vägkorsning:


Idag är denna väg benämnd 153.

En stor del av sträckan är RAK:



När man närmar sig Smålands B. så slingrar sig en å fram nära banan:




Några 100 meter innan Smålands B. ligger denna banvaktsstuga:


med tillhörande väg korsning:




Studerar man Google Maps bör denna väg numera vara Storgatan.

Ni som följt min tråd kanske kommer ihåg att just vid denna semafor blev
lok 30 stoppat av alltför mycker snö.
Läs mitt tidigare inlägg i denna tråd från 08-10-2017, 03:25 AM

Framme i Smålands Burseryd:


Lägg märke till att bangård och stationshus stämmer överens med Broaryd.
När VCJ byggdes ingick detta i planerna.

Hittade Smålands Burseryd station på Google maps:


Så förmodligen finns stationen ännu kvar!
Inom parentes så hittade jag också Broaryd station, men den var tillbyggd
och verkar fungera som en bil&traktor verkstad.


Strax efter Smålands B. har jag lagt in en rundgång:



så att tågsätten återvänder till Landeryd......
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009