![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Så här gjorde jag med HNJ bussarna, dvs målade över yo1_nummer med HNJ vinröd färg och numret försvann.
HNJ numret la jag in i amark.tga resp. bmark.tga filerna: PS. Ser nu att fältet Yo1-nummer ligger en bit ifrån själva huvud-meshen, så jag tror det blir problem att lägga in ditt nya nummer bakom detta. Så, förmodligen måste du ändra i meshen och då behöver vi tillgång till skaparens Blender eller GMax fil..... Senast redigerad av vovven47 den 2018-10-29 klockan 03:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jepp, stämmer.
Fyller jag i texturen för nr. med samma färg som korgen, så försvinner numret. Skriver jag direkt på texturen, så skyms numret utav den lilla rutan som finns inbyggd i meshen. Så den skulle jag vilja få bort.
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Men om ni gör nummer-texturen helt transparent så syns den inte.
T.ex, så gjorde jag så på Yo1, där yo1_nummer.tga är helt transparent, se bilden. Om ni nu målar nummren på Yo1.tga så kommer dom att synas!
![]() |
#4 | |
|
![]() Citat:
Tar och testar, så får vi se hur det går.
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
![]() |
#6 |
|
![]()
Fan. Kommer inte ihåg hur man gjorde, för att få dom transparenta. Kört fast just nu, så det får nog bli en paus för dagen och hoppas att minnet vaknar till.
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
I Gimp markerar man allt och trycker på delete så blir även texten transp.
Jag skickar dig den transparenta Yo1-nummer så kanske du kommer på hur man gör.